נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:BN2A-21 איילנדר

יצרן:בריטן נורמן, בריטניה

מספר יצרן: 283B

שנת יצור:1971


איילנדר 4X-AYO של חברת כנף מסיע בשדה עטרות  ביום פתיחת השדה (אוסף דן הדני)

תולדות המטוס:

המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל היצרן בתאריך 11 ביוני 71 כדגם BN2A-2 כשהוא נושא את סימן הרישום הבריטי המיוחד שהוקצה לו לטיסות הניסוי והרישוי G-51-283. באותו חודש נרשם בארה"ב ע"ש חברת אימרקס קורפ תחת סימן הרישום N51JA. המטוס נמכר לה בתיווך חברת ג'ונאס איירקרפט  אנד ארמס קו. שהיתה הסוכן של בריטן נורמן בארה"ב, וסופק בתאריך 16 באוגוסט 71.בשלב מסויים שודרג לדגם BN2A-3, וכך נמכר לחברת ,כנף"  ב-22 בספטמבר 71 ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת סימן הרישום 4X-AYO. שימש את החברה לטיסות פנים.


בשירות חברת אימרקס (Photo:Jeoff & John Davidson via ABׂ

ב-24 בפברואר 76 נמכר לחברת AIR INVESTMENTS מפלורידה   דרך חברת וובסטר אויאיישן. קיבל בארה"ב את סימן הרישום  N581MA. בשלב מסויים שודרג שוב לדגם BN2A-21 .במאי 76 נמכר לחברת אייר אנטיליז מהאי הצרפתי גואדלופ שבקריביים ושימש לטיסות בין האיים כשהוא נושא סימן רישום צרפתי F-OGHL. בהמשך שינתה החברה את שמה ל-אייר גואדלופ.

בנובמבר 79 נמכר לחברת אייר פויאל מהאי מרטיניק, ונמכר חזרה לאייר גואדלופ, ולאחר מכן נמכר לחברת אייר קאריבס מהאי גואדלופ.

המטוס התרסק בתאונה ביום 28 באוקטובר 88  בשעה 12:00 בפוינט-א-פיטרה.
לייבסיטי - בניית אתרים