נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:BN2A-26 איילנדר
 
יצרן:בריטן נורמן, מפעל במבריג', האי מאן,בריטניה
 
שנת יצור:1974
 
תולדות המטוס:
 
המטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 26 ביוני 74 . ב- 8 ביולי 74 נרשם תחת  סימן הרישום הבריטי G-BCEJ ע"ש היצרן.


איילנדר G-BCEJ בטיסת הבכורה

הועבר רישומית לחברת Jonas Aircraft מניו יורק, שהיתה הסוכן של בריטן נורמן בארה"ב, וניתן לו סימן הרישום האמריקאי N57JA. ג'ונאס מכרו את המטוס ל-Shoram Establishment מוודוז בירת ליכטנשטיין והוא סופק ישירות ב-21 באוגוסט 74.

חברת כנף ארקיע, שהיתה חברת האם של ארקיע, רכשה את המטוס  ב-4 בספטמבר 74 והוא נרשם בארץ תחת סימן הרישום 4X-AYP ושימש לטיסות פנים.

הוחכר לחברת התעופה היוונית אולימפיק ממרץ 76  ועד נובמבר 78 ומיוני 79 ועד  אוקטובר 79.כשהופעל ביוון נשא את סימן הרישום היווני SX-BFA.
 
נמכר לחברת Harvest Air מסאותנד שבבריטניה, קיבל את סימן הרישום הבריטי G-BJWP  ב-3 בפברואר 82 והוטס לבריטניה ושם הורכב לו ציוד ריסוס תוצרת חברת מיקרונאייר.החברה הפעילה אותו למניעת התפשטות זיהומים בים תחת חוזה של משמר החופים המלכותי .  בשנת 88 נמכר לחברת Region Airways שפעלה תחת השם-Regionair.


בשירות חברת Harvest Air

לאחר מכן נמכר ב- 30 בנובמבר 89 לחברת התעופה Air Guadelope וקיבל את סימן הרישום הצרפתי F-OGOV.שימש לטיסות בין האיים, וב-21 בפברואר 90 לחברת Air Caraibes גם היא מגוואדלופ. ב-5 באוקטובר 98 נמכר לחברת ההשקעות Air Vendee Investissements, וב-25 בספטמבר 90 נמכר לחברת  Lobstair Inc האמריקאית וסימן הרישום הוחלף ל-N60616. סימן זה בוטל בתאריך 22 בנובמבר 02 כשהמטוס יוצא לצרפת לאחר שנמכר לידיים פרטיות.

בשירות Air  Caraibs (תמונה:Michael Rochart)


המטוס יצא משירות ואוחסן.
לייבסיטי - בניית אתרים