נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: (747-230F(SCD

יצרן:בואינג, ארה"ב

מספר יצרן:23348

מספר סידורי בקו היצור:625

טיסה ראשונה:15 באוקטובר 85

תולדות המטוס:

מטוס מטען זה הוזמן ע"י חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה.ביצע את טיסת הבכורה מסיאטל כשהוא נושא את הרישום N6005F שהוקצה לו לטיסות הניסוי והרישוי.סופק לחברה ב-25 באוקטובר 85 קיבל את הרישום הגרמני D-ABZB והופעל ע"י חברת הבת למטענים לופטהאנזה קארגו.


D-ABZB  בסכמת הצביעה הראשונה  בשירות לופטהאנזה (Photo:Malcolm Mason) ובסכמת הצביעה השניה

ב-3 בנובמבר 94 הוחכר לחברת התעופה האמריקאית אטלס אייר, וקיבל בארה"ב את הרישום N747MC. הוחזר ללופטהאנזה ב-8 בינואר 97.

ב-8 ביוני 2004 נמכר לחברת אייר אטלנטה אייסלנדיק ונרשם באיסלנד כ-TF-ARP.ב-31 באוגוסט 07 הוחכר לחברת המטענים הסינית  TESIS והרישום הוחלף ל-VP-BXD. הוחזר לאייר אטלנטה איסלנדיק  בנובמבר 08.


בשירות אייר  אטלנטה איסלנדיק,יולי 06  (Phito:Christoph Meyer) (Photo:Marcel Meyer)
בשירות TESIS (צילום: Xiaomin) בשירות סעודי ערביין (Photo:Wojtek Kmiecik)

ב-6 במרץ 2009 הוחכר ע"י חברת התעופה הסעודית סעודי ערביין איירליינס עד 1 ביולי 10 ואז הועבר מש"ת הבינלאומי של ג'דה דרך לרנקה לתעשיה האוירית בנתב"ג לשיפוץ והסבה. נרשם בישראל כ-4X-ICO ע"ש חברת ק.א.ל. בתאריך 29 בספטמבר 2014.

בנחיתה באחסנה בש"ת קרן (Photo:Jochen Reitze)

המטוס יצא משימוש לאחר שצבר 101,000 שעות טיסה ו-18,000 נחיתות, נרשם בארה"ב כ- N976RB ע"ש חברת Dow Aero Logistics LLC ב-27 יולי 17 והוטס לאחסנה בשדה התעופה המחוזי קרן שבמדבר מוחאבי בארה"ב ע"י הקברניט גל  ברכה, טייס המשנה שי באזל ומהנדס הטיס עמי יעקבי. סימן הרישום הישראלי  בוטל בתאריך 21 ביוני 17.

סרטון המתאר את נחיתתו האחרונה של המטוס:

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים