נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: 0767ER/WL

יצרן:בואינג,מפעל אוורט, וושינגטון, ארה"ב

מספר יצרן:27568

מספר גוף:593

שנת יצור:1995



תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה האמריקאית קונטיננטל איירליינס ואף הוקצה לו סימן רישום N47904 במנהל התעופה הפדרלי, ואת טיסת הבכורה ביצע ממפעל אוורט של בואינג ב-12 בספטמבר 95, אולם ההזמנה בוטלה והמטוס נמכר לקבוצת הליסינג GECAS  באוקטובר 95. בפברואר 96 הוחכר לחברת התעופה ויאטנם איירליינס וקיבל שם סימן רישום S7-RGU  שהוחלף בפברואר 01 ב-VN-A765.


בשירות ויאטנם איירווייז,נוחת בסידני,ספטמבר 12 (Photo:Morris Biondi)

בנובמבר 05 הוחכר לחברת התעופה פירסט צ'ויס איירווייז וקיבל בבריטניה את סימן הרישום G-OOBM. מ-1 במאי 08 הופעל ע"י חברת  ת'ומסונפליי בטיסות שכר בקונפיגורציית מושבים W63Y195. במאי 09 שונה שם החברה לת'ומסון איירווייז .בינואר 10 הורכבו למטוס כנפוני קצות כנף. יצא משירות ב-30 במרץ 15.

בשירות פירסט צ'ויס (Photo:Colin Hollywood)

ב-25 במאי 15 הוחכר ע"י חברת התעופה NEOS  , נרשם באיטליה תחת סימן הרישום I-NDDL וקיבל את הכינוי "Ciudad de Trinidad". הוטס מש"ת  לונדון-לוטון לאיטליה בטיסת העברה ב-25 במאי 15.הופעל בחברה בקונפיגורצית מושבים Y258.

בשירות NEOS (תמונה:SIXBOW)

הוחכר בחכירת משנה רטובה לחברת ארקיע, נצבע בלוגו החברה, הוטס ארצה ב-17 ביולי 2018 בטיסת NEO732  מניס, ונחת בנתב"ג בשעה 17:31. את טיסתו הראשונה בשירות החברה ביצע לאמסטרדם יום למחרת.

 בנתב"ג ב-17 ביולי 18 לאחר נחיתתו (צילום:מארק)
לייבסיטי - בניית אתרים