נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-349C
 
יצרן:בואינג, מפעל רנטון, ארה"ב
 
מספר יצרן:19354
 
מספר גוף:503
 
מספר בלוק:76803
 
קוד תחזוקה:FT0051
 
תולדות המטוס:
 
מטוס  זה, יסיב למטען, הוזמן ע"י חברת המטענים האמריקאית פליינג טייגר ליין בפברואר 65. הוא נגלל במפעל רנטון ב-19 במאי 66 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 9 ביוני 66 כשהוא נושא את סימן הרישום N324F. בואינג החכירה את המטוס לפליינג טייגר וסיפקה אותו ב-21 ביוני 66. הוא נכנס לשירות בקוי המטענים של החברה וב-26 במאי 67 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה ההולנדית KLM לטיסות ברחבי ארצות הברית. המטוס הוחזר ב-26 באוגוסט 67.
 
ב-1 באפריל 68 הוחכר בחכירת משנה רטובה לחברת אל על.  הוחזר ב-31 באוגוסט 68. 


N324F בשירות אל על (צילום:מיכה סנדר) מסיע לטרמינל
ב-28 בינואר 69 הוחכר והוטס לשדה התעופה וורלד צ'מברליין במינאפוליס שהיה אתר צילומים לסרט "Airport" (שדה תעופה) ודימה את ש"ת אוהייר בשיקאגו. על המטוס נצבעה הכתובת "Trans Global Airlines" והוא צולם גם כמטוס שחוזר לנחיתה לאחר שהתפוצצה בו פצצה וגם כמטוס שחוסם את המסלול. הוחזר לפליינג טייגר ב-6 במרץ 69 והוחזר לבואינג.

ב-1 באפריל  69 נרכש ע"י חברת התעופה האירית אייר לינגוס. הוא קיבל את סימן הרישום האירי EI-ASO ואת הכינוי "St.Canice" ונכנס לשירות. בספטמבר  70 הוחכר לחברת התעופה האוסטרלית קוואנטס. נצבע בש"ת של דבלין בצבעי "V-Jet" של קוואנטס וביצע טיסת מבחן  ב-11  בספטמבר קיבל באוסטרליה את סימן הרישום VH-EBZ ב-13 בספטמבר ואת הכינוי City Of Swan Hill". למחרת המריא מדבלין לפרנקפורט והגיע לסידני לאחר ביצוע הטסת מהגרים בשירות ממשלת אוסטרליה  ביום 17 בספטמבר  בשעה 11:07. מאז ביצע הטסות מהגרים לרומא, וינה ולונדון. את הטיסה המסחרית הראשונה בשירות החברה ביצע מסידני ללונדון דרך הקוטב הדרומי ב-28 בספטמבר 70. באוגוסט 71 שימש לניסוי ובחינת ציוד קשר מתקדם ואת טיסתו האחרונה בשירות קוואנטס ביצע מסידני דרך קריסצ'רץ' למלבורן וחזרה לסידני בטיסות QF312/353/272  שנערכו ב-24 בספטמבר 71 .

בשירות אייר לינגוס בשנת 69 (Photo:Malcolm Nason) VH-EBZ בשירות קוונטאס
ב-29 בספטמבר 71 המריא מסידני לטיסת העברה לדבלין  טיסה QF71D כשעל הגאיו קפטיין א.טרל. למחרת הגיע לדבלין והוחזר לאייר לינגוס. רישומו האוסטרלי בוטל ב-1 באוקטובר 71  ובאותו חודש  הוחזר לו סימן הרישום האירי EI-ASO.  
 
ב-23 באפריל 73 הוחכר לחברת התעופה הבריטית בריטיש קלדוניאן. באותו יום קיבל בבריטניה את סימן הרישום G-BAWP ובחברה את הכינוי "City Of Inverness". הוחזר לאייר לינגוס ב- 15 במאי 75. ב-5 ביולי 75 הוחכר לחברת התעופה זמביה איירווייז הופעל  בקוי החברה כששמה צבוע עליו ובצבעי אייר לינגוס.סימן הרישום הוחלף ל-9J-AEC. הוחזר ב- 23 בפברואר 76 והוחכר שוב לזמביה איירווייז ב-18 באוקטובר 76 ועד ל-23 בינואר 77. הוחכר שוב  לזמביה איירוויז ב-3 באפריל 80 ועד ל-1 במאי 80.


בשירות זמביה איירווייז

ב-6 במאי 80 הוחכר לחברת התעופה בנגלדש בימן.קיבל את סימן הרישום S2-ACG, הופעל בקוי החברה. את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע מש"ת הית'רו בלונדון  ב-11 במאי 80 והוחזר לאייר לינגוס ב-21 בנובמבר 80. ב-27 בפברואר 81 יצא מצביעה בדבלין הוחכר לחברת התעופה הלובית ליביאן ערב איירוויז. ב-1 במרץ.באותו יום הוטס מדבלין לטריפולי. בספטמבר 81 צבר 51,395 שעות טיסה. הוחזר לאייר לינגוס ב- 31 באוקטובר 82. חודש אחר כך יצא משירות ואוחסן בש"ת של דבלין. ב-14 בספטמבר 83 חזר לשירות בקו דבלין- בירמינגהאם. ביוני 84 צבר 54,818 שעות. באותו חודש טס 129 שעות.

 S2-ACG בשירות בנגלדש בימן (Photo Mick West)

הוחכר לחברת ארקיע ב-14 בדצמבר 84. הועבר מדבלין לנתב"ג באותו יום. הופעל ע"י ארקיע לטיסות לחו"ל  בצבעי אייר לינגוס  וב-14 בדצמבר 84 כבר צבר 55,369 שעות ו- 17,102 מחזורי התעייפות. הוחכר ע"י ארקיע בחכירת משנה לחברת זימקס מינואר 85 ועד 4 בפברואר 85, הוחזר לאייר לינגוס ב-24 בפברואר, הוסב לתצורת מושבים צפופה וחזר לשירות איר לינגוס באפריל 85. הוחכר לאו"ם באפריל 85 להטסת כוחות או"ם ללבנון, וביצע את טיסתו האחרונה בשירות החברה מלונדון לדבלין ב-27 באוקטובר 86.

בשירות ארקיע (Photo:Sharkey)

ב-30 באוקטובר 86 נרכש ע"י חברת התעופה אומגה אייר מוושינגטון. הוטס  באותו יום לש"ת סטנסטד בלונדון ורישומו האירי בוטל. סימן הרישום המקורי N324F הוחזר לו בדצמבר 86 . ב-25 בינואר 87 הוחכר לחברת התעופה הברזילאית טראנס ברזיל. באותו יום  קיבל את סימן הרישום PT-TCS. נשא את הכתובות "Trans Brasil"  ו-"Aero Brasil" בנוסף לכתובת "Cargo".  לאחר יומיים הוטס מסטנסטד לברזיל.

בשירות טראנס ברזיל (Photo:GianfrancoBeting)

 ב-21 במרץ 89 התרסק המטוס אל תוך איזור מיושב בצפיפות בעת גישה במהירות גבוהה לש"ת גוארולהוס  בסן פאולו עת היה בטיסת מטען ממנאוס  שלושת אנשי הצוות ו-18  אזרחים נהרגו.

לאחר התאונה
לייבסיטי - בניית אתרים