נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם
: 747-273C

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 20652

מספר גוף: 211

תולדות המטוס:


המטוס הוזמן ע"י חברת הליסינג למטוסים Grayhound Leasing.  . ביצע את טיסת הבכורה ביום ה',- 5 לאפריל 1973. הוחכר  ב-25 למאי 1973  לחברת התעופה האמריקאית World Airways והופעל בחברה  תחת אות קריאה N748WA.

N748WA  בשירות WORLD AIRWAYS

הוחכר לחברת התעופה האלג'יראית Air Algerie ב-12 בנובמבר 1975 והוחזר ב-11 לינואר 1976.

חברת אל על חכרה את המטוס ב-1 בינואר 1977 עד ל-13 למרץ 1977. הוחזר עם כתובות של חברת אייר ניגר.

חברת התעופה האלג'יראית חכרה את המטוס שוב, מה-1 לנובמבר 1977 ועד ל-14 לדצמבר באותה שנה.

הוחכר לחברת התעופה Seaboard World Airlines מה-1 לאוקטובר 1978 הועבר לחכירת משנה  בחברת התעופה Flying Tiger Line, והוחזר למפעיל המקורי ב-1 בנובמבר 1980.


בשירות סיבורד, ממריא מש"ת JFK

חברת התעופה המלזית System Malaysia Airlines חכרה גם היא את המטוס, מה-24 לאוגוסט 1982 ועד ל-1 באוקטובר באותה שנה.

המטוס נחכר שוב, הפעם על ידי חברת התעופה Metro International, שהחלה את תקופת החכירה ב-24 לפברואר 1983 והחזירה את המטוס כ-4 חודשים לאחר מכן.

חברת התעופה המלזית חכרה את המטוס פעמיים נוספות: החל מ-1 באוגוסט 1983 ועד ה-9 לספטמבר של אותה שנה, ולאחר מכן מה-22 לספטמבר ועד ה-14 לאוקטובר..

נמכר לחברת   National Airlins וזו החכירה אותו מיד לחברת התעופה Flying Tiger Line ב-5 לנובמבר 1983. באותו יום נמכר לחברת התעופה ONA . תקופת החכירה הסתיימה ב-15 לאפריל 1985. הוחכר לחברת American Airlines מ-2.1.84 ומיד לאחר מכן לחברת Flying Tiger עד 15.4.85.

למחרת הוחכר  לחברת התעופה הקוריאנית Korean Air Lines, אות הקריאה שונה ל-HL7471. KAL  החכירה את המטוס לחברת התעופה הסעודית Saudi Arabian Airlines מה-8 למאי 1985 . ב-12 לאוגוסט 85 רכשה KAL את המטוס. אך נשאר בהחכרה ל-Saudia עד ה-27 למאי 1986.


בשירות KAL, בש"ת JFK

ב-28 לפברואר 2000, נמכר  לחברת החזקת המטוסים של בואינג וקיבל את אות הקריאה N79712 ואוחסן בש"ת מראנה.

בש"ת מראנה בטרם נגרט

נגרט ב-11 בפברואר 2004
 
לייבסיטי - בניית אתרים