נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם:212

יצרן:בל,ארה"ב

מספר יצרן:30746

שנת יצור:1975


4X-BJN חונה בשדה דב (צילום:ארזS)

תולדות המסוק:

נרכש ע"י חברת המימון והחכרת המטוסים Greyhound Leasing & Financial  Corp מפניקס שבאריזונה והופעל ע"י חברת Petroleum Helicopters תחת סימן הרישום N90145 לטיסות לאסדות נפט.סימן רישום זה הוצא בתאריך 9 בדצמבר 75. מינואר 84 ועד אפריל 91 היה המסוק רשום על שמה של פטרוליום הליקופטרס. הרישום האמריקאי בוטל ב-26 באפריל 91 כשהמסוק היה רשום בקנדה מזה 5 שנים.

ב-27 ביוני 86 נמכר לחברת Liftair International 1985 Ltd מקלגרי שבקנדה,ונרשם על שמה תחת סימן הרישום C-GZRC.

ב-10 במאי 91 נמכר לחברת Nahani Helicopters LTD מדלתא שבמחוז קולומביה הבריטית, הרישום בוטל ב-15 ביוני 92.

ב-18 ביוני 92 נרשם בארה"ב 
לשם נשלח לשיפוץ  בחברת Crew Concepts Inc תחת סימן הרישום N50932,שהוקצה לצורך טיסות הניסוי.

ב-12 בנובמבר ועד 30 בנובמבר 92 היה רשום שוב בקנדה ע"ש 
Nahani Helicopters LTD תחת סימן הרישום הקנדי הקודם.

ב-30 בנובמבר 92 נרשם ע"ש חברת Canadian Helicopters LTD מהעיר סינט ג'והנס במחוז ניו פאונדלנד.משנת 94 עד שנת 96 הופעל ע"י החברה משדה התעופה וילסון שבניירובי תחת חוזה של האו"ם.רישום זה בוטל ב-14 במרץ 96. יומיים למחרת נרשם ע"ש חברת Skylink Aviation Inc. מהעיר מיסיסגואה שבמחוז אונטריו.

המסוק הוחכר ע"י חברת אופק צילומי אויר, הובא ארצה וקיבל את סימן הרישום 4X-BJN. הופעל ע"י חברת כימניר,  ושימש לתובלה ולהרמת מטענים בעזרת מנוף המטען. בתאריך 9 ביולי 98 נפגע ממסוק בל 206 סימן רישום 4X-BJO  שהתרסק עליו בש"ת הרצליה.

חונה בהרצליה (צילום:ארזS) אתר התאונה בשדה הרצליה
פינוי לסורוקה של מאבטחים שנפצעו בתקיפה על שגרירות ישראל בעמאן בשנת 97
(צילום:ישראל סאן, אוסף אונ' הרוורד)
(צילום:יעקב הרשקוביץ,כימניר,ע"י ויקימדיה)
מניף מטענים בשירות חברת החשמל (צילום:ישראל סאן, אוסף אוני' הרוורד)

תוקן והוחזר לבעליו. נמכר לחברת National Helicopters Inc מקליינבורג שבמחוז אונטריו בקנדה ונרשם על שמה תחת סימן הרישום   C-FBEP בתאריך 8 ביולי 2004. רישום זה בוטל ב-17 בפברואר 05 כשהמסוק נמכר לחברת Campbell Helicopters Ltd מאבוטספורד במחוז קולומביה הבריטית שם הוא מופעל עד היום.

(Photo:Bill Campbell)

 
לייבסיטי - בניית אתרים