נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:DO-27A-3
 
יצרן:דורנייר,
מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
 
מספר יצרן:372


(באדיבות רענן וייס)

 תולדות המטוס:
 
המטוס היה מיועד להצבה בטייסת HFSt 101   של צבא גרמניה   ואף  הוצב שם רישומית בתאריך 17 באפריל 59  וקיבל את הקוד PN+104, אבל נשאר במפעל של דורניר. ב-25 באפריל 60 הוצב בטייסת HFInstKp 108 בבסיס בוקנבורג, והוחזר לטייסת HFSt 101 בבסיס ריין ב-16 באוגוסט 61. טייסת זו שינתה את סימולה ל-2.HFBeobuVSt 100  ב-1 בנובמבר 61.

ב-4 ביוני 64 הועבר המטוס ליחידה F1HGrp בבסיס דיפהולץ,  לאחר שנתרם ע"י ממשלת גרמניה  עם  תשעה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. משם הוטס לבסיס ח"א הצרפתי שאטודן ב-30 ביוני, אוחסן ביח' האחזקה EAA 601 וירד ממצאי צבא גרמניה ב-17 באוגוסט 64.

פורק ע"י צוות טכנאים של חיל האויר (ראה המאמר "נוריק והדרורים" באתר זה) הוטס ארצה , הורכב בבסיס רמת דוד, והוטס לטייסת 100 בבסיס שדה דב בתל אביב.

המטוס שימש את הטייסת למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, טיווח ארטילרי 
מבסיסה ומבסיסים קדמיים,ואף להדרכה בקורס מתקדם קלים בביה"ס לטיסה .

בתחילת שנת 78 הועבר לביצוע אחזקה במפעל ציקלון שבכרמיאל. המטוס התרסק בהמראה לטיסת הניסוי מהמנחת בציקלון ב-7 במרץ 78 וטייסו עמירם שקד נספה.
לייבסיטי - בניית אתרים