נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:DO-27A-4
 
יצרן:דורנייר, 
מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
 
מספר יצרן:491
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הוצב בחיל האויר של  גרמניה המערבית בתאריך 8 ביולי 60 כשהוא נושא את הקוד KD+152.הוצב בטייסת AG-52  בבסיס ארדינג ב-24 בספטמבר 60 ושם שונה הקוד ל-EB+387 בתאריך 24 בספטמבר 60.

טייסת זו עברה לבסיס אגבק בנובמבר 60 ולבסיס לק באוקטובר 64. המטוס הועבר לטייסת JaboG 41 בבסיס הוסום וסימונו שונה ל-DEּ393 בתאריך 23 באפריל 65.טייסת זו שינתה את סימולה ל-LeKG 41 ואז שונה סימון המטוס ל-MA+393 ב-1 בינואר 66, ושונה שוב  ל-57+50 ב-13 בנובמבר 67.

יצא משירות באוקטובר 71 כשבספריו נרשמו 889 שעות טיסה  ונמכר בבסיס הוסום לחברת Metropolitan Airmotive האמריקאית,  שמשרדה היה בלוקסמבורג. חברה זו היתה למעשה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית (CIA), והיא סייעה למשרד הביטחון לרכוש מטוסים מגרמניה תחת סימני זיהוי אחרים כדי להסוות את מוצאם. המטוס נרשם על שמה של החברה ב-דצמבר 71 תחת סימן הרישום האמריקאי N6292  והועבר ארצה.

המטוס שימש את טייסת  100 למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, וטיווח ארטילרי  מבסיסה בשדה דב ומבסיסים קדמיים.

לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בחיל האויר, נמכר ע"י סיב"ט ב-9 באוגוסט 83 לסוחר המטוסים האמריקאי ר. בלומקוויסט, שהיה בעליה של חברת אייר אינטרנשיונל מהעיר בליין שבמדינת וושינגטון. המטוס קיבל ברשות התעופה הפדרלית סימן רישום אזרחי N773AX ב-9 אוגוסט 83.



בלומקוויסט  מכר את המטוס  לרודולף פאטה מאוקלהומה סיטי והמטוס נרשם על שמו במאי 90. ב-23 ביולי 92 עברה הבעלות לאשתו, גולדה פאטה שמכרה אותו לבעלים במקסיקו.סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-12 בנובמבר 92.


המטוס כפי שהוא נראה אצל הבעלים במקסיקו

המטוס קיבל את סימן הרישום המקסיקני XB-FYR ובהמשך נמכר לחברת Constructora e Ingenieros de Alta Tecnologia. S.A. de C.V. ממקסיקו סיטי. ככל הידוע היא בעליו עד היום.
לייבסיטי - בניית אתרים