נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:הדסון  Mk.IIIA

יצרן:לוקהיד, ארה"ב

דגם יצרן:L-414-56

מספר יצרן:6417

מס' חא"א:41-23600

מס' ח"א המלכותי:BW738

תולדות המטוס:

המטוס היה מיועד להצבה בחיל האויר המלכותי של יו זילנד אך הופנה והתקבל בחיל האויר המלכותי האוסטרלי ביחידת התחזוקה מס' 2  בריצ'מונד בתאריך 16 במרץ 42. נכנס לביקורת קבלה והתקנות, קיבל את מספר הזנב A16-156 , ולאחר מכן המריא  ב-2 באפריל 42 להצבתו בטייסת מס' 2 , לשם הוטס דרך קלונקורי.. נחת בבסיס הטייסת בדאלי ווטרס  ב-6 באפריל ונכנס לשירות מבצעי.

ניזוק  בפעילות מבצעית מעל קואפנג טימור ב-14 באפריל 42. איש הצוות סמל דונלד אנדרו מילר נפצע.  המטוס חזר לבסיסו והועבר לתיקון ביחידת התחזוקה מס' 1  בלאוורטון, לשם הגיע ב-23 באפריל.נופק לטייסת מס' 14, שם ב-21 במאי הורכבו לו מקלעי הצד ומיכלי דלק לטווח ארוך , וב-31 במאי הועבר לטייסת מס' 13.

ב-2 ביולי 42 ניזוק מאש אוייב והועבר ליחידת התיקונים וההנצלה  מס' 1 לתיקון הנזקים וחזר לטייסת 13 ב-30 ביולי. שוב הועבר ליח' התיקונים וההנצלה מס' 1 בתאריך 24 בספטמבר וחזר לטייסת  ב-3 בנובמבר.

ב-24 בדצמבר 42 הועבר שוב ליח' התיקונים וההנצלה  להחלפת מנוע  וכן נסע ראשי ימני. חזר לטייסת ב-17 בינואר 43. הועבר שוב ליח' התיקונים ב-16 במרץ, וכשהסתיימו  ב-14 באפריל הועבר לטייסת מס' 2. ב-21 במאי הועבר ליח' התיקונים וההנצלה  מס' 4, וחזר לטייסת לאחר עשרה ימים.

ב-26 ביוני 43 הועבר שוב ליח' התיקונים וההנצלה  מס' 4 וחזר לטייסת ב-5 ביולי.ב-27 ביולי שוב הועבר לתיקון וחזר לטייסת ב-17 באוגוסט.ב-29 באוקטובר הועבר ליח' התחזוקה מס' 3 באמברלי לביצוע סקר ושיפוץ מלא.

ב-7 ביולי 44  נופק לחברת התעופה האוסטרלית ANA  בפראפילד להסבה למטוס אמבולנס. הגיע לשם ב-11 באוקטובר.לאחר ההסבה הוצב ביחידת הפינוי האוירי מס' 2 בפורסט גרין שמסומנים עליו צלבים אדומים. . ב-20 באוגוסט 45 הועבר ליחידת התחזוקה מס' 2 בריצ'מונד עקב גמר שעות טיסה ותקלה של מיכלי דלק נוזלים.

ב-19 בנובמבר 45 נופק ליח' התחזוקה מס' 2 לאחסנה. יצא משירות ב-27 באוגוסט 46. ב-24 בספטמבר 47 נמכר לחברת התעופה יורופיאן אייר טרנספורט מסידני (שהיתה חברה שנוסדה בשנת 47 למטרה של הטסת מהגרים מיוון ומאיטליה  לאוסטרליה) במחיר של 170 לירות שטרלינג. הועבר ע"י טייסי החברה ב-12 בנובמבר 47.

ב-17 בדצמבר 47 הגישה החברה בקשה לרישום המטוס בקונפיגורציה של 14 מושבים. למטוס הוקצה סימן הרישום האשרחי VH-BFQ. נמכר לג'ורג' מרסל מקינג קרוס ב-11 בנובמבר 48.יומיים אחר כך דיווח מרסל למנהל התעופה האוסטרלי שהוא מתכוון לקחת את המטוס למסע עסקים פרטי בחו"ל. בדצמבר 48 דיווח  מנכ"ל החברה,ניקולס מרסלו, שהמטוס "יעזוב את אוסטרליה בקרוב בטיסת שכר".

המטוס עזב את אוסטרליה מתישהו בפברואר 49.יותר מאוחר נכנס לשירות בחיל האויר הישראלי תחת מס' זנב 2602. במלחמת העצמאות שימש להפצצה ולאחר מכן לתובלה.שלושת מטוסי ההדסון של חיל האויר יצאו משירות בפברואר 54.

ימן הרישום האוסטרי פקע ב- באפריל 49 ונמחק ב-11 באוקטובר עקב "מכירה לא חוקית בחו"ל".

 
לייבסיטי - בניית אתרים