נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:ווסטווינד 1123
 
יצרן:התעשיה האוירית, לוד, ישראל
 
מספר יצרן:161
 
שנת יצור:1972
 
תולדות המטוס:
 
לאחר יצורו, נשא המטוס את סימן הרישום הישראלי 4X-CJK שהוקצה לו ב-23 ביולי 72 לצורך טיסות הניסוי והרישוי. המטוס הוצג בסלון האוירי בלה בורז'ה בפריס ביוני 73, מספר מוצג 337.


בסלון האוירי בלה בורז'ה (אוסף מרווין גולדמן)

נמכר לחברה הגרמנית Einrichtungshaus F Ostermann להפעלה עבור  Gesellschaft Fur lufthart Siegerland (GLS) . סימן הרישום הגרמני D-CGLS ניתן למטוס בספטמבר 73.

(Photo:Steve Fowler)

נמכר לחברת Walston Aviation Sales Inc ונרשם בארה"ב על שמה תחת סימן הרישום N653J ב-4 ביוני 75, אולם בסימן רישום זה לא נעשה שימוש והמטוס נרשם מחדש כ-N185G באותו חודש.
 
נמכר לחברת The KRrystal Co. בשנת 1976. לאחר מכן נרשם כ-N33WD ע"ש חברת W M D Inc , לאחר מכן נמכר לחברת Central States Energy Corporation ,לאחר מכן לחברת  AP St. Philip Inc , לאחר מכן לוויליאם ה. יאנג,לאחר מכן נמכר לחברת AEROLINEAS MARCOS SA במקסיקו ושם נרשם כ-XA-POJ. לאחר מכן נמכר לחברת USA Aviation Sales Inc ופורק לחלפים לאחר שהיה שניזוק קשות בתאונת נחיתה בשדה התעופה העירוני איוון פארק שבמדינת פלורידה.שרידי המטוס נמצאים במגרש גרוטאות המטוסים בשדה התעופה של העיר רנטול שבמדינת אילינוי.


סופו של מטוס (Photo:Aeroprints)

 
לייבסיטי - בניית אתרים