נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:מטאור T.MK.7
 
יצרן:גלוסטר, בריטניה
 
דגם יצרן (מקורי):G.41G
 
מספר יצרן:G5/252
 
מספר גוף:G5 233.617
 
הסבה לדגם T.MK.7- אויונס פיירי, בלגיה
 
תולדות המטוס:

המטוס יוצר ע"י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה   
(o6/ACFT/658/ C.B.7(b עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW322 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות  בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 49, שם קיבל את מספר הזנב EF-7 ואת הקוד SV-P.

כדגם F,MK.4 לפני ההסבה (מקור:ח"א הבלגי ע"י Belgian Wings)

ב-13 ביוני 53 עבר תאונה שבה ספג נזק בקטגוריה 1. כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה, יצא משירות והועבר לחברת אויונס פיירי ב- Gosseliesושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת גלוסטר. נכנס חזרה לשירות ביוני 53 תחת מספר הזנב ED -14בביה"ס לטייסי קרב בבסיס  Koksijde.

מטאור  ED-14 נוחת בבסיס Koksidje (מקור:Belgian Wings)

יצא משירות ב-20 באפריל 56 כשבספריו רשומות 1186:55 שעות טיסה.. נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 57, ובה הורכבו לו בין  היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון    וגובה    דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר  "מטאור שבע וחצי".

מטאור 19 לאחר הגיעו ארצה (מקור: IAF Gloster Meteor ,עמוס דור)

המטוס הועבר ארצה בטיסה עם מטאור 20 כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEA ב-4 בדצמבר 57. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 18 ביולי 62.
 
לייבסיטי - בניית אתרים