נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:מטאור T.MK.7.5
 
יצרן:גלוסטר, בריטניה
 
דגם יצרן:G.41G
 
מספר יצרן:G5/254
 
מספר גוף:
 
הסבה לדגם T.MK.7- אויונס פיירי, בלגיה
 
תולדות המטוס:
 
המטוס יוצר ע"י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה  
(o6/ACFT/658/ C.B.7(b עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW324 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות  בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 49, שם קיבל את מספר הזנב EF-9 ואת הקוד GE-C.

כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה יצא משירות כשבספריו רשומות רק 199:15 שעות טיסה והועבר ב-14 בינואר 52 לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת גלוסטר. חזר לשירות תחת מספר הזנבED-15  בביה"ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde. ב-14 בספטמבר 54 עבר תאונה בס ספג נזק בקטגוריה 3. תוקן וחזר לשירות.

(Photo:Serge Bonfond collection via Belgian Wings)

יצא משירות ב-12 באוגוסט  57 כשבספריו רשומות 771:25 שעות טיסה. נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 57, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה  דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר  "מטאור שבע וחצי".

המטוס הועבר ארצה בטיסה ב-4 בדצמבר 57 (יחד עם מטאור 19), כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEB. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 26 בספטמבר 60.
לייבסיטי - בניית אתרים