יצרן:אמסטרונג וויתוורת' איירקרפט, בגינטון, קובנטרי, בריטניה
מספר יצרן:5582
מס' ח"א הבריטי:WM320
אות קריאה:4X-FNE
תולדות המטוס:
מטוס זה יוצר לפי חוזה o6/ACFT/6141 C.B.7(b) ליצור 40 מטוסים ונכנס לשירות בטייסת קרב לילה מס' 219 של ח"א המלכותי הבריטי תחת מספר הזנב WM320 בתאריך 1 במרץ 51.הטייסת הפעילה את המטוסים מבסיס כברית שבמצריים עד 1 בספטמבר 54 כשח"א המלכותי עזב את מצרים.כשחזרה הטייסת לבריטניה היא פורקה ומטוסיה הוכרזו כעודפים..
בשנת 1956 אישרה ממשלת בריטניה מכירה של שישה מטוסים מדגם NF.MK.13 לישראל.המטוסים הועברו למפעל חברת ארמסטרונג וויתוורת' בביטסוול ושם שופצו.מטוס זה קיבל לצורך טיסות הניסוי שלאחר השיפוץ את אות הקריאה המיוחד G-5-5582.
מטוסי מטאור 13 מוכנים לטיסת ההעברה לישראל.
המטוס הועבר ארצה בטיסה ב-25 באפריל 56 כשהוא נושא על גופו את אות הקריאה 4X-FNE ואת המספר 2160 . המטוס נחת בשדה התעופה בלוד ולאחר מכן הועבר לבסיס חצור. לאחר כמה ימים הועבר לבסיס רמת דוד שם נקלט בטייסת הסילון הראשונה. לאחר שהוקמה שם טייסת העטלף, הועבר לטייסת זו ועבר עם הטייסת למשכנה הקבוע בתל נוף.
בשירות טייסת העטלף,1959
כמטוס ניסוי בתעשיה האוירית
שימש כמטוס קרב לילה . בסוף שנת 1959 עבר תאונה ותוקן.יצא משירות ב-7 ביולי 63. ב-31 בינואר 64 נמכר לתעשיה האוירית שם שימש לניסויי טיסה של מד הגובה של הטיל גבריאל מעל לים ונשא אות קריאה BK-801 ולאחר מכן 4X-BET, רישום שהוקצה בתאריך 19 במאי 71.
כשיצא משימוש,בוטל אות הקריאה האזרחי בתאריך 13 בנובמבר 72 והמטוס הועבר במצב טיסה לאוסף המטוסים ההיסטוריים בבסיס רמת דוד ולאחר שהוקם מוזיאון ח"א הועבר לשם בטיסה בשנת 1976 אך עד מהרה הושבת.בתחילת שנות ה-90 של המאה שעברה נשלח למפעל ציקלון לשיפוץ לתצוגה.הוחזר למוזיאון ומאז נצבע לפחות פעמיים נוספות.