נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:נשר
 
יצרן:התעשיה האוירית, ישראל
 
מספר יצרן:20
 
תולדות המטוס:


נשר 27 בליין היירוט של טייסת 113 (מקור:שמעון לודריק,פייסבוק)

המטוס נכנס לשירות בחיל האויר בטייסת 113 בשנת 73 והשתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים. כשנסגרה טייסת 113 לקראת קליטת מטוסי הכפיר הועברו מטוסיה לטייסת 253 שהוקמה בבסיס איתם.

בשנת 1981 נמכרו מטוסי הנשר לחיל האויר של ארגנטינה, הועברו לתעשיה האוירית, בוצעה בהם ביקורת ומיכשור לפי דרישות ח"א הארגנטינאי ובוצעו טיסות ניסוי שלאחריהן שומר בקוקון והועבר באניה לארגנטינה.


נשר 27 (רביעי משמאל) לאחר הגיעו לתעשיה האוירית (באדיבות רענן וייס)

נכנס לשירות בתאריך 27 בספטמבר 81 בבריגדה האוירית השישית בבסיס טאנדיל, תחת מספר זנב C-432. את טיסתו הראשונה במסגרת חיל זה ביצע בתאריך 23 באוקטובר 81.

המטוס הופעל במלחמת פוקלנד מסביב ריו גראנדה וביצע 8 גיחות. בין היתר השתתף בתקיפה הראשונה של ח"א הארגנטינאי ב-1 במאי 82, וב-10 במאי 82 הפציץ את אנית הצי הבריטי גלאמורגן. שודרג לגירסת "פינגר" IIIB בפברואר 87.


דאגר C-432 נדחף למקומו במוסך ע"י צוות המכונאים

ב-7 במרץ 88 הועבר לטייסת מס' 1 של הבריגדה האוירית השישית בבסיס טאנדיל, יצא משירות בעקבות תאונה שבה עלה המנוע באש בזמן התנעה, וכיום מוצג במוזיאון הלאומי לאוירונאוטיקה במורון, פרובינציה של בואנוס איירס.

פינגר C-432  בתצוגה במוזיאון הלאומי לאוירונאוטיקה
לייבסיטי - בניית אתרים