נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:SC-7 סקייואן סדרה 3-100

יצרן:שורטס, בלפסט, אירלנד.

מספר יצרן:SH.1893

שנת יצור:1971


צילום:דור שטרקר

תולדות המטוס:

לאחר יצורו,קיבל המטוס סימן רישום זמני מיוחד לטיסות הניסוי והרישוי G-14-65 שהוקצה ביוני 71. את טיסת הבכורה ביצע ממפעל חברת  שורטס בבלפסט בתאריך 5 ביוני 71. סימן הרישום הזמני הוחלף ב-G-AYZB שנרשם ע"ש חברת שורטס באותו חודש.

נמכר לחברת התעופה האינדונזית פליטה אייר סרוויס וסופק ב-7 ביולי 71. באינדונזיה הוקצה לו סימן הרישום PK-PSA  ובחברה כונה "Batam" ,על שם אי בקבוצת האיים המהווה את אינדונזיה. ב-12 בינואר 90 נמכר לחברת Finalco Inc. האמריקאית. קיבל את סימן הרישום N8189J   והוחכר בנובמבר 90.לחברת התעופה Inter Island Air שהפעילה (ומפעילה עד היום) טיבות נוסעים ומטענים מבסיסה שבאי פאגו-פאגו שבקבוצת איי סמואה.

ב-25 באוקטובר 93 נמכר לחברת התעופה Arctic Air Group Inc מאנקורג' שבאלסקה. סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-23 בנובמבר 93 לאחר שהמטוס נמכר לחברת ניהול המלונות Federal Hotels ממלזיה, ושם קיבל את סימן הרישום 9M-BAM. מיוני 98 הופעל ע"י חברת התעופה International Aviation Ltd באינדונזיה ובפברואר 99 נמכר לחברת התעופה האוסטרלית Horizon Airlines וסימן הרישום שונה ל-VH-IBS.  הופעל להצנחה ע"י חברה זו וע"י Sydney Skydivers.


בשירות Horizon Airlines

ביוני 06 נמכר לחברת Mobile Carpet Cleaning Factory מבנקסטאון שבמחוז ניו סאות וויילס באוסטרליה . סימן הרישום האוסטרלי בוטל בתאריך 22 במאי 12 כשהמטוס נמכר לחברת עייט תעופה ותיירות.
 
למטוס הוקצה בארץ סימן הרישום 4X-AGP ב-22 במאי 12. המטוס הוטס ארצה  ומשמש בחברה להצנחה ממנחת שדה תימן.


צנחן לפני עליה למטוס בשדה תימן

 
לייבסיטי - בניית אתרים