נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:DO-28B-1

יצרן:דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה

מספר יצרן:3084

שנת יצור:1965

תולדות המטוס:

לאחר הרכבתו הוקצה למטוס סימן הרישום הגרמני D-IBUR  לצורך טיסות הניסוי והרישוי, שלאחריהן נמכר לחברת 
CONTINENTAL AIR SERVICES INC בארה"ב ב-3 באוגוסט 65 ושם קיבל את סימן הרישום N9181X. חברה זו היתה חברה בת של חברת  התעופה קונטיננטל איירליינס, והוקמה כדי לתת שירותי טיסה ושירותי קרקע לפרוייקטים  חשאיים שונים של ממשלת ארה"ב בדרום מזרח אסיה. הפעילה עשרות מטוסים וביניהם 18 מטוסי DO-28, שהיו ידועים ביכולותיהם להמריא ולנחות ממנחתים קצרים. מטוס זה הוטס על-ידי החברה במשימות שונות ברחבי ויאטנם, קמבודיה ולאוס. בסיסיו של המטוס היה בסייגון ובדא-נאנג ,והוא אף הוחכר לחברת התעופה הויאטנמית אייר ויאטנם.

N9181X בשירות CASI בימי מלחמת ויאטנם
 
במרץ 75 נמכר למחלקת העבודות הציבוריות והתקשורת של עיריית מנילה, הועבר לשם וקיבל את סימן הרישום הפיליפיני RP-1220. הופעל משדה התעופה הבינלאומי נינוי אקינו.

RP1120 בשירות מח'  העבודות הציבוריות והתקשורת של עירית מנילה
(Photo:Brian G  Nichols via AB Pics)

הגיע לחיל האויר ב-24 באפריל 83 והוצב בטייסת 100 בשדה דב. שימש לטיסות סיור וקישור.  יצא משימוש ב-15 בנובמבר 83.
לייבסיטי - בניית אתרים