נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:CL-600-1A11 צ'לנג'ר
 
יצרן:בומברדייר (מקודם קנדאייר), קנדה
 
מספר יצרן:1042
 
שנת יצור:1982
 
תולדות המטוס:
 

נרכש במקור ע"י חברת Valley Line Supply & Equipment Company לאספקת חומרי בנייה, וסופק לה בתאריך 11 במרץ 82, נשא את סימן הרישום האזרחי N770CA. בפברואר 83 נמכר לחברת American Fletcher Leasing Corporation, ובינואר 90 לחברתExecutive Aircraft Consulting Inc. חברה זו שינתה את סימן הרישום ל-N999SR באפריל 90.

N999SR מסיע בש"ת ספרינגפילד-בראדלי בעיר הארטפורד שבקונקטיקט,ינואר 07
(Photo:Andy Kennaugh)

בנובמבר 90 עברה הבעלות לחברת U. S. Bancorp Leasing & Financial, וזו שינתה את סימן הרישום ל-N999TF ב-23 במרץ 91. ב-20 במרץ 98 נמכר לחברת ההנדסה האזרחית Grey Hawk Ridge Development Corporation, וב-25 באוגוסט 03 לחברת  C600 LLC.

ב-14 באוקטובר 04 נמכר לחברת  MDC Aviation LLC, וזו שינתה את סימן הרישום ל-N604MH ב-22 במרץ 05. לאחר מכן נמכר לחברת McCar Aviation LLC ב-29 באוגוסט 07,ולחברת   Jetsons LLC מסיאטל שבמדינת וושינגטון ב-17 בדצמבר 07 וזו שינתה את סימן הרישום ל-N604SJ ב-31 במרץ 08. ב-7 בפברואר 12 נמכר לחברת   Chrome & China LLC, וב-14 במאי 12 לחברת התעופה גשר אוירי, שמשרדיה באור יהודה.

N604SJ של Jetsons כפי שצולם בש"ת של טנריף,יולי 08 (Photo:Christian A.Amado)

המטוס קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-CZI ב-15 במאי 12.החברה הפעילה אותו לטיסות מנהלים, טיסות עסקים פרטיות וכן כמטוס אמבולנס לפינוי בהיטס. ב-28 בספטמבר 14 היה קברניטו מעורב  בתקרית בטיחות של אובדן הפרדה בעת גישה לנחיתה בנתב"ג.

4X-CZI של חברת גשר אוירי

סימן הרישום הישראלי בוטל בתאריך 12 בנובמבר 18, לאחר שהבעלות על המטוס עברה לחברת המימון Apogee Finance LLC מהעיר רנוק שבמדינת טקסס בארה"ב, והוקצה לו בארה"ב  סימן הרישום N604SJ.
 
לייבסיטי - בניית אתרים