נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:F-4E-51-MC פאנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב

מספר יצרן:4329

מספר חא"א:71-1786

תולדות המטוס:

נרכש בעיסקת Peace Echo IV והגיע ארצה בטיסה במבצע ההעברה "תרכיב 38". נחת בבסיס חצור ב-20 ביולי 73 בשעה 17:30 יחד עם קורנס 153. המטוסים היו מיועדים לטייסת 69 , אך סופחו לטייסת 107 בבסיס חצרים. המטוס הועבר לטייסת ע"י יורם פלד ונווטו יוסי יערי באותו יום. 


השתתף במלחמת יום הכיפורים תחת מספר זנב 155. לאחר המלחמה, במסגרת המיספור מחדש של מטוסי הקורנס בחיל האויר, שונה מספר הזנב שלו ל-255., וב-30 במרץ 75 הועבר לטייסת 105 בבסיס חצור.

קורנס 255 של טייסת 105 לאחר נחיתה בחצור (באדיבות רענן וייס)

מאוחר יותר הועבר לטייסת 69.  בתאריך  12 בספטמבר 84, בעת אימון באיזור ים המלח, התנגש עם קורנס 307 של הטייסת וצוותו נטש אותו. המטוס נמחה.

בשירות טייסת 69 (באדיבות רענן וייס)

מעיון בספרי הטיסות של טייסי ונווטי טייסת 107 במלחמת יום הכיפורים אספנו את הגיחות הבאות שבוצעו במטוס:

בתאריך 9 באוקטובר 73 נוטס ע"י רוזן/לרנר לתקיפת שדה כותמייה
בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע"י נחומי/רגב לתקיפת יעדים קרקעיים במצרים
בתאריך 11 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורדון/רגב בגיחת פיטרול לילה
בתאריך 11 באוקטובר 73 העבירו גורדון/רגב את המטוס חזרה לחצרים
בתאריך 14 באוקטובר 73 הטיסו פטישי/לרנר בפטרול לילה בגזרת אופיר. למטוס היתה תקלת גנרטור.
בתאריך 22 באוקטובר 73 הטיסו גורן/שמואלי בסיוע יום ובסיוע לילה בגזרה המצרית
בתאריך 22 באוקטובר 73 הטיסו בקל/אראל לתקיפה באיזור שלופה. התקיפה לא בוצעה בגלל אור אחרון.
בתאריך 23 באוקטובר 73 הטיסו פנאי/אראל בגיחת פטרול והעברה לבסיס אופיר
בתאריך 24 באוקטובר 73 הטיסו פנאי/אראל בגיחת פטרול והעברה לחצרים.
בתאריך 24 באוקטובר 73 הטיסו אלעד/שמואלי בגיחת ליווי לרכבת האוירית
בתאריך 24 באוקטובר 73 הטיסו אגוזי/יבין בפיטרול. הם המריאו בשעה 18:00 ונחתו בשעה 19:48. זו היתה הגיחה האחרונה של טייסת 107 במלחמה.






 
לייבסיטי - בניית אתרים