נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: C-130E-95-LMהרקולס

יצרן: לוקהיד, מפעל מריאטה, ג'ורג'יה, ארה"ב

דגם יצרן: 382-8B

מספר יצרן: 382-3940

מס' חא"א: 63-7870

שנת יצור:1964

תולדות המטוס:

יוצר במפעל לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי ב-16.4.64 והוצב בטייסת התובלה האוירית (בינונית)  ה-8 (שירות התובלה האוירית הצבאית) בבסיס הצי נורפולק שבמדינת וירג'יניה. בינואר 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית ה-316 בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה. מטוסי ההרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס ריין-מיין בגרמניה, לבסיס טאצ'יקאווה ביפן, לבסיס האוורד בפנמה ולבסיס נה טראנג בויאטנם.


הרקולס 63-7870 בשירות ח"א האמריקאי

באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והגיע לח"א במסגרת מבצע "ניקל גראס". הוצב בטייסת הציפור הצהובה שהוקמה במלחמת יום הכיפורים  בבסיס ח"א בלוד. שימש בח"א לתובלה ולהצנחה עד שיצא משירות.

קרנף 311 עדיין בצבעי ה"קרפדה" האמריקאיים המקוריים בשדה פאיד במצרים מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים (Courtesy George Kuntz)
בעת צילומי הסרט "מבצע אנטבה" של מנחם גולן (צילום:יעקב סער לע"מ 21.12.76)
(Courtesy George Kuntz)

נמכר בשנת 2002 לח"א של מקסיקו בתיווך חברת קלסטרום האמריקאית. חוזה נחתם במרץ 2002 עם סיב"ט למכירה של המטוס וגם קרנף 307 במחיר של מיליון דולר למטוס כשהלקוח שילם לפי החוזה  600,000 דולר כמקדמה, תשלום ראשון ע"ס 400,000 דולר, תשלום שני ע"ס 400,000 דולר, תשלום שלישי 400,000 דולר ולבסוף 200,000 דולר.המטוס שופת בתעשיה האוירית ולכשהתקבל אישור מכירה מהאמריקאים, הוטס המטוס למקסיקו.

המטוס בשירות ח"א של מקסיקו

המטוס הופעל בחיל האויר המקסיקני תחת מס' הזנב FAM 3613 מבסיס סנטה לוצ'יה. כשיצא משירות, אוחסן.
לייבסיטי - בניית אתרים