נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-131
 
יצרן:בואינג, מפעל רנטון,ארה"ב
 
מספר יצרן:17668
 
מספר קו יצור:38
 
מספר בלוק יצור:0411
 
קוד תחזוקה:TW0003
 
תולדות המטוס:
 
מטוס זה הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה האמריקאית TWA  בתאריך 7 בפברואר 56. הוא נגלל במפעל רנטון ב-26 במרץ 59 וביצע משם את טיסת הבכורה ב-16 במאי, כשהוא נושא את סימן הרישום N741TW.

סופק לחברה ב-13 ביוני, ובה קיבל את מספרו בצי החברה 7741. בשנת 61 הועבר חזרה למפעל לשדרוג יחידת הזנב ומיצב הכיוון. יצא משירות ב-15 בספטמבר 70 והוכנס לשימור ואחסנה בשדה התעופה של קנזס סיטי.

ב-20 בדצמבר 71 נרכש ע"י חברת Cranbourne  Corp לצורך מכירה לחברת התעופה הפיליפינית אייר מנילה. בעודו בקנזס סיטי, קיבל המטוס את סימן הרישום הפיליפיני RP-C7072  וצבעו עליו את שם החברה ואת הלוגו שלה על מיצב הכיוון, אולם המכירה לא יצאה לפועל והמטוס נשאר בקנזס סיטי, בינואר 73 קיבל רישום אמריקאי N16649, וב-15 לאותו חודש חזר לבעלות TWA   וזו שינתה בו את סידור המושבים לקונפיגורציה של 4/26/99.


בואינג RP-C7072 בצבעי אייר מנילה בשדה התעופה של קנזס סיטי, צולם במרץ 72
(Photo:George W Hamlin)

ב-9 בדצמבר 74 נרכש ע"י התעשיה האוירית, הוחזר לכושר טיסה והוטס מקנס סיטי דרך ניו יורק, ונקובר וקולון ונחת בשדה התעופה לוד, כשהוא נושא סימן רישום כפול:N16649/I-C7072. הוחכר למשרד הביטחון עבור חיל האויר ונכנס למוסכי מכון הבדק לביצוע ביקורת ושינויים. לצורך טיסות הניסוי  הוקצה למטוס סימן הרישום הישראלי 4X-AGU בתאריך 29 בינואר 75.

נכנס לשירות בטייסת 120  ביוני 76 ובה קיבל את מספר הזנב 004 ואת אות הקריאה 4X-JYH. הוחזר לתעשיה האוירית בשנת 78 וקיבל את סימן הרישום 4X-BYH. ביולי 78 נרכש ע"י חברת שארלוט איירקראפט וסימן הרישום הישראלי הוסב ל-N195CA ב-10 ביולי. המטוס הוטס לארה"ב.


 
ראם 004 בנחיתה  

 
במרץ 82 נרכש ע"י מנהל התעופה האזרחית האמריקאי (FAA) לצורך פיתוח קריטריון לפינוי עשן מתא נוסעים בזמן שריפה. לצורך כך הוטס לקנזס סיטי. ב-15 באותו חודש פורקו כנפיו ויחידת הזנב שלו כהכנה לניסוי מערכת לאיוורור  תא הנוסעים בתנאי טיסה.
 
המטוס פורק סופית ביוני 82 וסימן הרישום האמריקאי בוטל. בחלק מהכנף שפורקה קודם לכן, השתמשו ב-FAA  לניסוי בתנאי הקרחה בטמפרטורות שונות ובשלג.
לייבסיטי - בניית אתרים