נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-131
 
יצרן:בואינג, מפעל רנטון,ארה"ב
 
מספר יצרן:17661
 
מספר קו יצור:22
 
מספר בלוק יצור:0404
 
קוד תחזוקה:TW0003
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן בבואינג ע"י חברת יוז טול קומפני (שהיתה אז מחזיקת השליטה במניות חברת התעופה TWA ) ב-7 בפברואר 56 עבור חברת TWA והוחכר לחברה תמורת 2,500 דולר ליום. המטוס נגלל במפעל רנטון של בואינג ב-23 בדצמבר 58 וביצע משם את טיסת הבכורה ב-8 במרץ 59 כשהוא נושא את סימן הרישום N734TW.

נמסר לחברה בתאריך 3 באפריל 59 קיבל שם את מספרו בצי המטוסים שלה "7734", ונכנס לשירות. בשנת 61 הוחזר למפעל רנטון של בואינג לשידרוג הזנב ומיצב הכיוון.


N734TW בשירות TWA. צולם בש"ת של לוס אנג'לס באוגוסט 64 (Photo:Jon Proctor)

יצא משירות  במרץ 71 ושימש לאימון צוותים בשדה התעופה של קנזס סיטי. ב-20 בדצמבר 71 נרכש ע"י חברת Cranbourne Corp. שחתמה חוזה להחכרתו לחברת התעופה הפיליפינית "אייר מנילה" ועל כן סימן הרישום שלו שונה ל-PI-C7071 .על המטוס נצבעו בעודו בקנזס סיטי הכיתוב "אייר מנילה" ולוגו החברה על הזנב . בעוד פסי הקישוט של TWA  נשארו על המטוס. אולם חוזה החכירה בוטל והוא נשאר באחסנה בקנזס סיטי.
 
בשנת 1972 קיבל המטוס סימן רישום פיליפיני חדש RP-C7071  אך זה לא נצבע עליו, והוא נשאר באחסנה. ב-15 בינואר 73 עברה הבעלות עליו חזרה ל-TWA, וסימן הרישום האמריקאי המקורי הוחזר לו. החברה שינתה את סידור המושבים ל-4/26/99 והחזירה אותו לאחסנה. בנובמבר 73 שונה סימן הרישום ל-N16648.
 
המטוס נרכש ע"י התעשיה האוירית ב-9 בדצמבר 74 יחד עם קבוצת מטוסים נוספת מסוג זה מעודפי TWA. ב-15 בינואר 75 המריא מקנזס סיטי וטס בנתיב ניו יורק-גוז ביי-שארל דה גול ונחת בשדה התעופה  בלוד כשהוא עדיין נושא את הכתובת והלוגו של אייר מנילה, וכן סימן רישום כפול:RP-C7071  ו-N16648. כשנכנס לביצוע ביקורת ושינויים בתעשיה האוירית קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-AGT עבור טיסות הניסוי.
 
ב- 29 בינואר 75 הוחכר למשרד הביטחון עבור חיל האויר.  נכנס לשירות בטייסת 120 וקיבל את מספר הזנב 007 ואת אות הקריאה 4X-JYI. כשיצא משירות הוחזר לתעשיה האוירית בשנת 78.


ראם 007 מסיע בנתב"ג

 בספטמבר 78 נמכר לחברה האמריקאית שארלוט איירקראפט. ב-28 בנובמבר אותה שנה, קיבל את סימן הרישום האמריקאי N198CA והועבר לאחסנה במדבר מוהאבי כשהוא עדיין צבוע בצבעי חיל האויר כשעד אז צבר 39,167 שעות טיסה. בשנת 80 נרכש ע"י חברת רודמאר אויאיישן ונשאר באחסנה כשמצבו גרוע.

N198CA עם הגיעו לאחסנה במדבר מוהאבי לאחר כמה שנים ומזוית אחרת

 ביוני 94 נמכר לחברת World Air  Freight. נצבע עליו סימן הרישום N6232G והוא נגרר ממקום האחסנה ונצבע בצבעי חברת התעופה פסיפיק קורייר פלייט. המטוס השתתף בצילומים קרקעיים לסרט "ספיד" כששני מנועיו הימניים שונו כדי שיראו כמנועי טורבו מניפה,חלונות תא הטייס ודלתות כני הנסע הראשיים הוסרו. כחלק מהתסריט המטוס פוצץ וחלקו הושמד.

N6232G לאחר צביעתו לצורך ההשתתפות בסרט "ספיד" זנב המטוס (מימין) מוטל במדבר מוהאבי לאחר תום צילומי הסרט
לייבסיטי - בניית אתרים