נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:קוויקסילבר GT-500

יצרן:אייפר, ארה"ב

מספר יצרן:0183

שנת יצור:1992

תיאור האירוע:

המטוס המריא ממנחת קבוצת שילר ביום 14.1.13 ובו טייס. מטרת הטיסה, שיעדה היה מנחת תנובות, היתה העברת המטוס לשם  אימון וריענון לבעל המטוס לפני שעמד להיבחן במבחן רמת טיסה ע"י רת"א.

כשהתייצב המטוס בגובה שיוט של 700 רגל לכיוון צפון, הבחין הטייס שטמפרטורת המנוע עלתה ל-100 מעלות צלסיוס ונשארה יציבה. לאחר 30 דקות טיסה עלתה הטמפרטורה עד 120 מעלות . הטייס הפחית את כוח המנוע אך הטמפרטורה לא ירדה. הוא ניסה לפתוח מנוע אך המנוע לא הגיב.

הטייס כיבה את המנוע ונחת נחיתת אונס בשטח טרשי, מדרום מזרח לראש העין. המטוס נפגע והטייס יצא בשלום.

מדו"ח חקירת התאונה שפורסם ע"י החוקר הראשי ביום 3.2.13 עולה כי המטוס היה ברמת תחזוקה לקויה, וכי תקלת המנוע התפתחה מאיבוד מי קירור שנזלו עקב אבטחה משוחררת של צינורית המים.כתוצאה מכך המנוע התחמם עד שנתפס.

הדו"ח גם מציין שגם לבעל המטוס היתה אחריות לתאונה וגם לטייס שלא בדק את ספר המטוס לפני הטיסה ולא הכיר את ספר תפעול המטוס, והתעלם מהתרעות מחשידות במהלך הטיסה בקשר לחום המנוע. תפקוד הטייס, לפי הדו"ח, לאחר שנעצר המנוע ובעת נחיתת האונס, הייה ללא דופי.


המטוס לאחר נחיתת האונס (מקור:אתר החוקר הראשי)

 
לייבסיטי - בניית אתרים