נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:F-4E-44-MC   פאנטום II
 
יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן:4021
 
מס' חא"א:69-7569
 
תיאור האירוע:
 
קורנס 648 התהפך בנחיתה בחצור ביום 19 באפריל 71 עקב פיצוץ צמיג בגלגל ראשי שמאל ,ואנשי הצוות נלכדו בתוכו.


הקורנס ההפוך לאחר התאונה (באדיבות יהודה אורן)

מעדות שהגיעה לידנו:

טייסת 201 שקעה בסוג של דיכאון אחרי נפילתו של מפקד הטייסת שמואל חץ במלחמת ההתשה. לטייסת היו הרוגים ושבויים בקרב אנשי צוות האוויר, חלקם ללא תמונה אמינה מה שלומם. מטה ח"א הבין שצריך פה מפקד רציני שיפיח בהם רוח חדשה. הם שלפו את רן פקר ושלחו אותו כמפקד טייסת ל 201 הגם שהוא כבר היה בעברו מפקד טייסת (119) ועמד להתחיל תפקיד מטה.

רן עיגל פינות ואולי זה מה שהתבקש באותו הזמן. הוא התארגן על קורס העברה מזורז לקורנס על רגל אחת כבר בהגיעו לטייסת .

באותו יום, הוא טס על קורנס 648 פעמיים, כשבפעם השניה שב לנחיתה מגיחה 
שארכה 46 דקות. מדובר בשעת הצהריים כאשר משאיות משנעות את אנשי התחזוקה מהמחנה התחתון לחדרי האוכל במחנה העליון. משאית עם אנשי תחזוקה שירדה חזרה למחנה התחתון, חלפה בצומת כביש/מסלול באמצע הדרך, כאשר ראו את הקורנס נוחת, מקפץ, ומתהפך על גבו. 

החיילים זינקו מהמשאית ורצו להציל את הצוות במטוס ההפוך. יש לציין שהחופות היו נעולות בשלב זה והמנועים פעלו. צוות המטוס הפעיל השלכת חופה אבל התקשו להתיר את עצמם מהכיסאות. מצד שני, אנשי התחזוקה אינם רגילים למטוס עם כדורים פירוטכניים ומנועים פועלים בקרבה כזאת, ועוד כשהמטוס הפוך. יד נעלמה שניסתה להתיר אותם נגעה במצערת ואחד המנועים התחיל לעלות בסל"ד . אחד האנשים הקרובים, מנוען ממחלקת מנועים התחיל להישאב פנימה אל תוך הכונס. מישהו התעשת, כיבה מנועים לגמרי תוך שחבריו מחזיקים באומלל וממש הצילו את חייו.
 
הצוות חולץ והמטוס תוקן ושב לשירות
לייבסיטי - בניית אתרים