נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: BN-2A-8 איילנדר

יצרן: בריטן נורמן, בריטניה

מספר יצרן: 0150B

תולדות המטוס

המטוס ביצע את טיסתו הראשונה ב-15 בינואר 1970, סומן כ-G-51-150, ובפברואר 1970, נרשם על שם היצרן כ-G-AXXJ.ב-28 בפברואר 1970 נמסר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ששינתה את שמה ב-2 באוקטובר 1970 לבריימון אויאיישן. חברה זו השכירה את המטוס לחברת ווסטוורד איירוויז באוגוסט 1971 שהפעילה את המטוס עד לינואר 1972.

ב-27 באוקטובר 1972, הושכר המטוס לחברת פובלי-אייר מבריסל ואות הקריאה שלו שונה ל-OO-ARI. חברה זו הפעילה אותו עד ל-4 באפריל 1973. ב-28 בנובמבר 1977 נמכר לחברת הייוורדס אויאיישן, שמכרה אותו לחברת ג'רסי יורופיאן איירוויז מאיי התעלה.
 
בש"ת של אנטוורפן,1973 Collectie Raymond Cuypers

ב-15 באוגוסט 1981 הושכר המטוס לחברת אייר אירלנד שהפעילה אותו עד ל-12 בנובמבר 1981. ב30 במרץ 1984 נמכר לחברת בלמאר אויאיישן שהשכירה אותו לחברת אייר ווייט ולחברת אייר סארניה.
 
צולם  באוגוסט 88 בש"ת גלוסטרשיר (Photo:Derek Heley)

בהמשך נמכר לחברת פוליס אויאיישן סרוויסס והופעל עבור מטה משטרת דבון ומשטרת קורנוול. ב-22 במאי 1990, שונה אות הקריאה ל-G-PASW.
 
ביולי 1991, נמכר המטוס לחברת זמיר והוטס ארצה. לאחר מכן, בשנת 1993, הועברה הבעלות על המטוס לחברת עייט שהפעילה אותו משדה תימן  עם הכינהוי "גולן" עד שנמכר למפעיל אמריקאי בנובמבר 2006.

איילנדר 4X-CAH בשנותיו הראשונות בחברת עייט בשדה תימן (באדיבות שי פינקלמן)

המטוס המריא לארה"ב ב-11 בדצמבר 2006 כשהוא מוטס בידי חיים ורצקי ומשה ריטר.
 
בשדה סנטה מריה, האיים האזוריים בדרכו לארה"ב 16.12.06
(צילום: Toze Batista)
בשדה הורטה-פיאייל ב-17.12.06 (צילום: Dejalme Vargas)

 נמכר לחברת התעופה HANAIR מהאיטי ומופעל שם תחת אות הקריאה HH-JEC
 

בשירות  הנאייר. עדיין אפשר לראות את הכתובת skykef.co.il  בגחון המטוס (Photo:Orlando Suarez)

 

לייבסיטי - בניית אתרים