נכתב ע"י אבינעם מיאסניקוב

פרטי המטוס

דגם BN-2A-8

יצרן: בריטן נורמן, בריטניה

מספר יצרן 0640R

 

איילנדר CAY של חברת נשר (באדיבות שי פינקלמן)

תולדות המטוס

המטוס יוצר כדגם BN-2A בחברת IRMA ברומניה ברשיון של חברת בריטן נורמן מבריטניה וביצע את טיסת הבכורה ב-26 במרץ 1971. לאחר מכן הוסב על-ידי היצרן לדגם BN-2A-8. ב-15 בדצמבר 1971, נרשם ע"ש חברת בריטן נורמן כ-G-AYOC. ב-28 בפברואר 1972 סופק לחברת ALAR מליסבון, והועבר לחברת Transportes Aereos Do Cabo Verde מפראיה, איי קאבו וורדה, שלמעשה היתה זרוע התובלה של חיל האויר של האיים.

 

G-AYOC של קאבו וורדה איירליינס, לונדון, נובמבר 75 (Photo:David Oates)

המטוס קיבל אות קריאה CR-CAT.  ב-27 ביוני 1984 הוצא המטוס משירות ונמכר לחברת Harvest Air מסאות'נד, מחוז אסקס בבריטניה. אות הקריאה הבריטי המקורי (G-AYOC) הושב לו. ב-17 ביוני 1986 הושכר, לתקופה של חודש, לחברת Air Furness ממחוז קומבריה, בריטניה ולאחר מכן נמכר לחברת ריג'נאייר שהפעילה אותו ואף השכירה אותו לחברת נשר מהרצליה ב-5 בינואר 1988.ב-1 במרץ 1988 נרכש המטוס סופית על-ידי חברת נשר תעופה ותיירות, שהפעילה אותו בשירותה עד שיצא משימוש.

כיום המטוס (או מה שנשאר ממנו) נמצא ברחבת התחזוקה המערבית בשדה הרצליה.

 

צילום:מיכה סנדר,2007 (מקור:ויקימדיה)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים