נכתב ע"י אבינעם מיאסניקוב
 

פרטי המטוס

דגם BN-2A-8

יצרן: בריטן נורמן, בריטניה

מספר יצרן 0640R

תולדות המטוס

המטוס יוצר כדגם BN-2A בחברת IRMA ברומניה ברשיון של חברת בריטן נורמן מבריטניה וביצע את טיסת הבכורה ב-26 במרץ 1971. לאחר מכן הוסב על-ידי היצרן לדגם BN-2A-8. ב-15 בדצמבר 1971, נרשם ע"ש חברת בריטן נורמן כ-G-AYOC. ב-28 בפברואר 1972 סופק לחברת ALAR מליסבון, והועבר לחברת Transportes Aereos Do Cabo Verde מפראיה, איי קאבו וורדה, שלמעשה היתה זרוע התובלה של חיל האויר של האיים. המטוס קיבל אות קריאה CR-CAT.  ב-27 ביוני 1984 הוצא המטוס משירות ונמכר לחברת Harvest Air מסאות'נד, מחוז אסקס בבריטניה. אות הקריאה הבריטי המקורי (G-AYOC) הושב לו. ב-17 ביוני 1986 הושכר, לתקופה של חודש, לחברת Air Furness ממחוז קומבריה, בריטניה ולאחר מכן נמכר לחברת ריג'נאייר שהפעילה אותו ואף השכירה אותו לחברת נשר מהרצליה ב-5 בינואר 1988.ב-1 במרץ 1988 נרכש המטוס סופית על-ידי חברת נשר, שהפעילה אותו בשירותה עד שיצא משימוש.

כיום המטוס (או מה שנשאר ממנו) נמצא ברחבת התחזוקה המערבית בשדה הרצליה.

 

איילנדר CAY של חברת נשר (באדיבות שי פינקלמן)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים