נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:
PA.23-250 אצטק C

יצרן:פייפר, ארה"ב

מספר יצרן: 27-3640

שנת יצור:1967

תולדות המטוס:

ההמטוס היה רשום בארה"ב כ- N6367Y. נמכר ל-ליאו גרהאם מלונדון ונשרם על שמו ברשות התכופה האזרחית המלכותית הבריטית בתאריך 26.3.71 תחת אות הקריאה G-AYUU (תעודת רישום מס' R.1211/1).


N6367Y  צולם בפברואר 71  ללא מנוע ימין , בש"ת פיירוקס (Photo:Tony Wheeler)


ב-10.10.75 נמכר לחברת מונאייר , הובא ארצה ונרשם תחת אות הקריאה 4X-AJM. שימש לטיסות בארץ, לאימון טייסים להגדר דו מנועי ומכשירים.הוטס ע"י ראש מנהל התעופה האזרחית מנחם שרון  במטס השלום לירדן שהתקיים ב-23 במאי 95.

אצטק 4X-AJM בצילום לילי , 1987 (באדיבות שחם אלוני) בהרצליה, יוני 03 (צילום:ארזS)

בתאריך 18.1.04,במהלך  גישה לנחיתה בהרצליה לאחר גיחת ניסוי בשירות התעשיות הבטחוניות,בהיות המטוס  ב"צלע בסיס" למסלול 29, ולאחר הורדת מכסימום מדפים, נשמע בתא הטייס צליל שבר ואובחן בקושי מסוים בניהוג המטוס. בהתבוננות על המדפים, נראה מדף ימין נמוך בהרבה ממדף שמאל. הטייס המפקד הורה למטיס לטפס ל"צלע מתה" ובמקביל הרים את ידית המדפים. מדף ימין עלה במעט ואילו מדף שמאל - נשאר במקומו. כתוצאה מעליית מדף ימין, הוקלה ההטסה ועקב כך הוחלט שלא לטפל יותר במדפים. הטייס התקשר למגדל הפיקוח בהרצליה והודיע על בעיית מדפים במטוס ועל רצונו לנחות בשדה דב. האישור ניתן ובוצעה נחיתה ללא ארועים מיוחדים.

המטוס נמחה בתאונה בתאריך 19.11.04.המדריך צבי פז והחניכים ערן זולדן ונמרוד גרשוני ניספו.

 
לייבסיטי - בניית אתרים