נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 747-2B5B SF

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 22485

מספר גוף: 513


בואינג  4X-AXM בנחיתה בש"ת אמסטרדם-סחיפול, נובמבר 06 (Photo:William Van Wanrooy)

תולדות המטוס

המטוס  נגלל במפעל בואינג ברנטון בתאריך 12.2.81,ביצע את טיסת הבכורה ב-6 במרץ 1981 וסופק לחברת התעופה הקוריאנית קוריאן אירליינס ב-13 באפריל 1981 כשהוא נושא את אות הקריאה HL7458. במאי 1992, הוסב ע"י בואינג לדגם 747-2B5B(F) SCD - דגם המצוייד בדלת מטען.
 
נחיתה בש"ת הונג קונג צ'פ לאפ קוק בינ"ל,פברואר 98
(Photo:Ditmar Schreiber)
ליד מוסכי חברת טימקו בש"ת סקיי הרבור בפיניקס,אריזונה ,מרץ 2003

ב-11 ביולי 2002, נמכר לחברת הליסינג האמריקאית UTFC ורישומו הוסב ל-N285SW. ב-13 בנובמבר 2002 הושכר לחברת אייר פרייט אקספרס. ב-29 בנובמבר הוסב רישומו ל-VP-BRS וב-22 בינואר 2003 הוא הוחזר ל-UTFC ורישומו הוסב חזרה ל-N285SW והוא הגיע לש"ת פיניקס-סקיי הרבור לאחסנה.

ב-26 ביוני 2003, נרכש המטוס על-ידי חברת המטענים הישראלית  "ק.א.ל." והופעל תחת אות הקריאה 4X-ICN, ב-27.6.03 נרכש ע"י אל על וב-31  באוקטובר 2004, שונה ל-4X-AXM. המטוס הוטס בין היתר בקוי החברה להונג קונג-צ'ק לאפ קוק בינלאומי, אמסטרדם-סחיפהול, ניו יורק-JFK, וללוקסמבורג-פינדל.

המטוס יצא משירות בשנת 2008 ומאז ממתין לגורלו בנתב"ג.הועבר לרשות שדות התעופה


 
4X-AXM בנתב"ג, מאי 10 (צילום:יוחאי מוסי) אוגוסט 10 (צילום:ארזS)
בנתב"ג,17 באוקטובר 2011  (צילום:מוני שפיר)
לייבסיטי - בניית אתרים