נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:727-30C

יצרן:בואינג, ארה"ב

מספר יצרן:19011

מספר גוף:387

טיסה ראשונה:23 במרץ 67

תולדות המטוס:

הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה וסופק לה בתצורה של 134 מושבים ב-31 במרץ 67 עם סימן הרישום הגרמני D-ABIA. המטוס כונה בחברה " PFOEZHEIM".


D-ABIA כפי שצולם בש"ת היתרו בלונדון 

לאחר שירות ארוך בקוי החברה נמכר לחברת ATASCO Leasing בדצמבר 78. הוחכר לחברת התעופה האירנית AIR SERVICE ואף קיבל סימן רישום EP-AMU  אך הוחזר באפריל 79. לאחר מכן הוחכר ללופטהאנזה בין 1 באפריל 79 ועד 31 באוקטובר 79. בתקופה זו נשא המטוס את סימן הרישום המקורי D-ABIA.לאחר מכן הופעל תחת סימן הרישום הבלגי OO-TJN והגרמני D-ABFK.

חברת  ATASCO שלחה את המטוס לתעשיה האוירית בישראל להסבה למטען, וסימן הרישום 4X-AGJ הוקצה לו בנובמבר 79 לצורך טיסות הניסוי. לאחר ההסבה שונה הדגם ל-727-30C  והמטוס  נמכר ב-17 בנובמבר 80 לחברת טראנסג'ט והופעל תחת סימן הרישום OO-ATJ , נמכר לחברת ג'ט איסט  וסימן הרישום שונה בארה"ב ל- N727JE.הוחכר לחברת המטענים DHL באוגוסט 87 , וביוני 89 , בעודו בהחכרה הועברה הבעלות לחברת EXPRESS ONE INTL.


OO-ATJ בשירות טראנסג'ט (Pic source:Collection Skystef) בשירות DHL

באוגוסט 90 שונה סימן הרישום ל-N701DH ונמכר ל-DHL  ב-1 באפריל 91.בתקופת הפעלתו בחברה עבר שינוי והורכבו לו כנפוני קצות כנף. יצא משירות ואוחסן בש"ת של טוסון באריזונה מ-19 בספטמבר 91, הבעלות עליו הועברה שוב לחברת AIR TRADING INTERNATIONAL  LLC ב-13 בספטמבר 04. בשנת 2006 נמכר לחברה הקולומביאנית  Cosmos Air Cargo Colombia והופעל שם תחת סימן הרישום HK-4407. נמכר לחברה האמריקאית  Air Linkers LLC  מאופה לוקה שבמדינת פלורידה. הועבר לארה"ב, שם הוקצה לו סימן הרישום N727NA ב-28 באוגוסט 14.ונגרט בשדה התעופה של אופה לוקה. סימן הרישום האמריקאי בוטל בתאריך 5 ביוני 15.

N701DH בנחיתה בשירות COSMOS
לייבסיטי - בניית אתרים