נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-328B
 
יצרן:בואינג, ארה"ב
 
מספר יצרן:18456
 
מספר קו יצור:325
 
מספר בלוק:5201
 
מספר תחזוקה:AF0009
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס באוקטובר 61. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 9.10.62, ביצע את טיסת הבכורה ב-3.12.62 כשהוא נושא את אות הקריאה הצרפתי F-BHSV ונמסר לאייר פראנס ב-15.12.62. המטוס כונה בחברה Chateau De Vincennes. המטוס נכנס לשירות בקוי הטיסה הבינלאומיים של החברה.


F-BHSV של אייר פראנס נוחת באי קורפו, ספטמבר 79 (Photo:Michael Stappen)

 
בשנת 1981 הוחכר לחברת התעופה אייר צ'ארטר אינטרנשיונל שהפעילה אותו בצבעי אייר פראנס. יצא משירות בתאריך 11.4.83 ואוחסן בש"ת אורלי בפריז. באותו חודש נרכש ע"י חברת טראטקו וב-11.6.83 הוטס מאורלי לש"ת של לוכסמבורג ואוחסן שם. ב-17 ביולי הוחכר לחברת Air Supply Corp, נרשם בארץ תחת אות הקריאה 4X-ATE והוחכר בחכירת משנה לחברת אל על. על המטוס נצבע לוגו אל על  ודגל ישראל נצבע על מיצב הכיוון. טיסתו הראשונה בשירות החברה היתה LY1385 לרומא ב-15.7.83.


4X-ATE מסיע בש"ת של ציריך,אוג' 83 (Photo:Rolf Wallner)

 
לאחר שלושה חודשי הפעלה באל על, הוחזר לחברת   Air Supply   וחזר לאחסנה בש"ת של בריסל.  ב - 6 בנובמבר 83  הוחזר  לחברת  טראטקו , הוטס לש"ת של לוכסמבורג  ואוחסן שם.  אות הקריאה הישראלי בוטל כבר ב-10 באוקטובר.
 
במאי 84 הוחכר לחברת התעופה Air Trans    והוחזר ביוני 84 לאחר 70 שעות טיסה בשירות החברה ולאחר שצבר בסה"כ 59,808 שעות טיסה.  בדצמבר 85 הועבר לש"ת של בריסל ושימש  דרך חברת TEAMCO כמקור לחלקי חילוף עבור מטוסי ה-707 של חברת TEA הבלגית. פורק לגרוטאות בנובמבר 89.

 
לייבסיטי - בניית אתרים