נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-358B
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:19502
 
מספר קו יצור:551
 
מספר בלוק:5832
 
מספר תחזוקה: LY0024
 
סלקל:AJ-EF
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת אל על ביולי 66. נגלל במפעל רנטון של בואינג ב-19.12.66 , נרשם במנהל התעופה האזרחית בארץ תחת אות הקריאה 4X-ATS וביצע את טיסת הבכורה  מרנטון ב-23.1.67.
 
נמסר לאל על ב-28.1.67 , הוטס ארצה ונכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה. ב-14.5.67 השתתף בפינוי התיירים והאזרחים הזרים מהארץ ערב מלחמת ששת הימים. ב-12.9.82 קורקע בנתב"ג לאחר שממשלת ישראל השביתה את פעילות החברה עקב שביתת הדיילים. חזר לשירות ב-12.1.83.


 
4X-ATS לפני נגיעה במסלול ש"ת קלוטן שבציריך, יוני 82 (Photo:Ed Marmet)   נגרר לעמדת החנייה בש"ת אורלי, יוני 85

 
הוחכר לחברת ארקיע בין 12.4.87 ו-7.10.88. יצא משירות בנובמבר 88. אות הקריאה הישראלי בוטל בתאריך 20.11.88. באותו חודש נכשלה עיסקה למכירתו לחברה האמריקאית אומגה אייר, שלקראתה גם הוקצה לו אות קריאה אמריקאי N898WA.
 

בשירות ארקיע, ש"ת קולון/בון, 1988 (Photo:Frank Schaefer)

ב-29.1.89 נרכש ע"י התעשיה האוירית. הוא נרשם מחדש ע"ש החברה תחת אות הקריאה 4X-ATS. התע"א מכרה אותו ב-23.5.89 לחברת אומגה. המטוס עבר ביקורת בתעשיה האוירית והכשרה לטיסה והוטס לארה"ב כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי שהוקצה לו.
 
נמכר לחברת בואינג כמקור לחלקי חילוף עבור מטוסי התדלוק KC-135 מתוצרת החברה ששירתו בח"א האמריקאי. הועבר לבסיס האחסנה והמיחזור דייויס מונת'ן באריזונה ב-30.8.89 והוכנס למצאי הבסיס תחת מספר  CZ 167 והועמד שם בשטח 22 ובשורה 3. כל החלקים השימושיים פורקו ממנו ונשאר רק הגוף.לבסוף פורק.


בבסיס דייויס מונת'ן , מרץ 99 (Photo:Air Nikon)

 
לייבסיטי - בניית אתרים