נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם
: 757-258

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 23917

מספר גוף: 125

מספר צי:501


4X-EBL בש"ת של  שטוטגארט, אוקטובר 91 (Photo:JetPix)

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת אל על. נגלל במפעלי בואינג ברנטון ב-23 לאוקטובר 1987 וביצע את טיסת הבכורה ב-6 לנובמבר 1987 תחת אות הקריאה N5573K.סופק לחברה ב-25 בנובמבר 1987/ הוטס ממפעלי בואינג דרך נמל התעופה לונדון היתרו בטיסה LY100 נחת בנתב"ג ב-26 לנובמבר  וקיבל את אות הקריאה הישראלי 4X-EBL.

הוחכר בחכירה יבשה לחברת ארקיע באפריל 1991, בצביעה חלקית, כאשר כתוביות וסמלי החברה נמחקו מהמטוס. הוחזר לאל על בשנת 1994. באותה השנה הוצע  למכירה, אך לא נמכר והמשיך לטוס באל על.

ב-23 למאי 2000 נמכר  לחברת Boeing Aircraft Holding Company. נרשם ע"ש החברה ב-12 בינואר 2001 תחת אות הקריאה N789BA . המטוס המשיך לטוס באל על כמטוס חכור עד ל-17 בינואר 2001.

ב-17 לינואר 2001 הוטס בנתיב נתב"ג – שאנון – קפלאויק (איסלנד) חזרה לחברת BAHC.למחרת הוטס מקפלאויק לקנזאס סיטי ומשם לש"ת מראנה לאחסנה.

ב-27 לאוגוסט 2002 הוטס למונטריאול. יומיים לאחר מכן הוטס לשדה התעופה לונדון לוטון לצורך ביצוע C Check  במוסכי חברת התעופה Monarch Airlines. ב-24 לאוקטובר 2002 הועבר מלוטון לשדה שאטורו בצרפת לצביעה. ב-6 בנובמבר הוטס חזרה למראנה דרך לוטון ובאנגור.הרישום האמריקאי בוטל ב-12 בנובמבר.

נשלח ב-20 לנובמבר 2002 לחברת התעופה HMY Airways וקיבל את אות הקריאה C-GMYC ואת מספר הצי "801". באמצע שנת 2004 שונה שמה של החברת ל-Harmony Airways, אך המטוס נשאר באותה סכמת צביעה. ב-9 באפריל 2007 החברה הפסיקה לפעול  והמטוס נראה כשהוא חונה בנמל התעופה ונקובר.

ב-25 ליוני 2007 הוחזר המטוס למחכיר – חברת BAHC. הוטס מוונקובר לגרינווד בטיסה HMY9801 יום לאחר מכן הרישום בוטל.. נצפה בסוף שנת 2008 כשמפורקים ממנו חלקים רבים.

לייבסיטי - בניית אתרים