נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 747-245F SCD

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 22151

מספר גוף: 478

קונפיגורציה: מטען 12 טון

תאריך יצור:1980

תולדות המטוס

המטוס הוזמן ע"י חברת סיבורד וורלד איירלינס, נגלל ב-4 באוגוסט 80,ביצע את טיסת הבכורה ב-3 באוקטובר 1980, וסופק לחברת פליינג טייגר ליין עם אות קריאה N816FT ב-14 באוקטובר 1980 בה כונה "הנרי ל. יואי".

N816FT נגרר בש"ת ציריך-קלוטן,1988 (Photo:Fredy Hader )

ב-3 בנובמבר 1987 הועברה הבעלות על המטוס לחברת בנקר'ס טראסט קומפני, ונשכר מיידית על-ידי חברת פליינג טייגר. בעקבות מיזוג חברת פליינג טייגר עם פדקס באוגוסט 1989, שונה רישום המטוס ב-19 בפברואר 1990 ל-N635FE 

N635FE בנחיתה בש"ת הונג קונג קאי-טאק בינלאומי,אוקטובר 1991
(Photo:Frank Shaefer )

ב-6 ביולי 1992, נרכש המטוס על-ידי חברת סינגפור אינטרנשיונל איירלינס, אות הקריאה שונה ל-9V-SQU וב-21 בינואר 1995 הוא נמכר לחברת השכר ג'נרל אלקטריק קפיטל, ממנו נרכש על-ידי אל על בו ביום.
 
9Q-SQU מסיע על המסלול בש"ת אמסטרדם-סחיפהול,תחילת שנות ה-
90. (Photo:Frank Shaefer )

מטוס זה הופעל על-ידי חברת הבת של אל על - "אל על קרגו" - בטיסות אל אמסטרדם-סחיפול, הונג קונג-צ'ק לאפ קוק בינלאומי, לוקסמבורג-פינדל, שאנחאי פודונג , לונדון-הית'רו, בנגקוק-דון מואנג, לוס אנג'לס-בינלאומי, פרנקפורט-מיין ועוד...
 
ב-8 בפברואר 1999, בעת נחיתה בטיסה LY812 על מסלול 12 בש"ת סחיפול באמסטרדם, החליק, "גמר מסלול" ונעצר בשלג 3 מטרים מעבר לקצה המסלול. הנזק שנגרם למטוס היה מזערי.
 
4X-AXK תקוע בשלג בש"ת סחיפהול-אמסטרדם לאחר חזרתו מטיסת סיוע לנפגעי הטייפון בניו אורלינס,ספטמבר 2005

המטוס יצא משירות בפברואר 2010 ומאז עמד מאחורי מוסך אל על בנתב"ג. נגרט בתאריך 11.10.11

בגריטה (התמונות באדיבות יהודה אורן)
לייבסיטי - בניית אתרים