נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 175 בריטניה סדרה 313

יצרן:בריסטול,מפעל פילטון,בריטניה

מס' יצרן: 13233

תולדות מטוס

המטוס ביצע את טיסת הבכורה ב-2 בספטמבר 1957, סופק לאל על ב-19 באוקטובר והגיע ארצה למחרת. ב-12 בדצמבר 1957, ביצע המטוס את טיסת הבריטניה המסחרית הראשונה של אל על.
 
 
בריטניה 4X-AGB בתערוכה האוירית בפרנבורו,ספטמבר 57
(Photo:John Black)
 (אוסף אד קוטס)

ב-13 בפברואר 1962, הושכר ליצרנית המטוס, חברת בריסטול שהשכירה אותו בשכירות משנה לחברת בריטיש יונייטד איירוויז באותו יום שם הופעל ברישום הבריטי G-ARWZ. עם פתיחת חברת הבת של בריסטול לשירותי אחזקה בשם "בריסטול איירקרפט סרוויסס" הוחזר המטוס רישומית לחברה החדשה ב-12 במרץ 1964 והושכר שוב רישומית לחברת בריטיש יונייטד.

המטוס  בצבעי אייר ספיין ועם הלוגו של אל על והרישום הישראלי בש"ת היתרו (ויקיפדיה)

המטוס הוחזר לידי אל על ב-26.3.65 ופעל בשרותה עד ל-3 במרץ 1967, אז נמכר לחברת אייר ספיין הספרדית. רישומו הישראלי של המטוס בוטל ב-8 במאי 1967, ובספרד קיבל המטוס את אות הקריאה הזמני EC-WFL שהוחלף ל-EC-BFL מאוחר יותר. המטוס כונה בחברה "CANTABRICO". והופעל, בחודשי החורף, כמטוס מטען יחד עם מטוס נוסף מדגם זה.

 
EC-BFL לאחר המראה ממסלול 29 בש"ת שטוקהולם-ארלנדה,מרץ 68  תדלוק בש"ת במנצ'סטר,חורף 1970 (Photo:Dave Jones )

בשנת 1972, הוצא המטוס משירות ואוכסן בשדה התעופה בפלמה דה מיורקה עד למכירתו לחברת אינטרנשיונל אוויאישן סרוויסס בספטמבר 1973 שפרקה אותו לחלפים בש"ת ביגין היל.נגרט בשנת 1978.

ללא מנועים ומדחפים בשדה ביגין היל במאי 75 (Photo:Dave Mangham)


 

 

לייבסיטי - בניית אתרים