נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:1121B ג'ט קומנדר

יצרן:איירו קומנדר, ארה"ב

מספר יצרן:110

תולדות המטוס:

לאחר יצורו בשנת 1966 קיבל המטוס את הרישום האמריקאי N4716E שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הועבר לידי התעשיה האוירית ושימש לפיתוח סדרת מטוסי המנהלים קומודור ג'ט בארץ קיבל את הרישום 4X-CPA.


ג'ט קומנדר 4X-CPA כפי שצולם בשדה פרסטוויק בבריטניה בדרכו לארץ,16.11.71.
(Photo:G. Mackedie,AB Digest courtesy G.Kuntz)

באוקטובר 72 נמכר לרשת חנויות Super Value Stores Inc.,ונרשם בארה"ב תחת הרישום N101SV.בינואר 80 נמכר לחברת Galveston-Houston Co. ששינתה את סימן הרישום של המטוס ל-N181SV. במרץ 80 נמכר לחברת השכרת מטוסי המנהלים National Jet Leasing Corp., באפריל 81 נמכר לחברת Jet Wind Inc. ששינתה את סימן הרישום ל-N16GH,ובדצמבר 81 נמכר לחברת Lomex Ltd.

בפברואר 85 עברה הבעלות לידי חברת Chase Manhattan Domins Corp ובנובמבר 85 לידי Howards Discount Centers Inc. שמכרה אותו במרץ 87 לידי Marryman Jet Sales Inc. זו מכרה את המטוס למארווין ל. ראטקליף הבן באפריל 87,וזה מכר ל-M & M Aviation Inc. בדצמבר 88.

המטוס נמכר חזרה ל-Marryman Jet Sales ביולי 90 וזו שינתה את סימן הרישום ל-N1121N  באוגוסט 90.חודשיים אחר כך המטוס נמכר לפרד ה.הולמרק וביולי 91 חזר ל-Marryman  , ובאוגוסט 93 נמכר לחברת M&T Aviator Inc. .באוקטובר 93 נמכר לווינדל בלקמור ובינואר 94 לנורוויל ווילסון. ב-24.11.98 נמכר לחברת OK Turbines  ושם פורק לחלפים.אולם מכירה דווחה לרשות  התעופה האמריקאית ב-3 ביוני 06.
לייבסיטי - בניית אתרים