נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:DHC-7 סדרה 102

יצרן:דה הוילנד קנדה

מספר יצרן:45

שנת יצור:1981


דאש 7 4X-AHH בנתב"ג, ספט' 08   (צילום:זיגי)


תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת המימון PK Air Finance שגם רשמה אותו תחת אות הקריאה OY-MMZ  לבסוף נרשם המטוס כ-OY-MBC ע"ש חברת התעופה הדנית מארסק אייר  וסופק לה בתאריך 23.4.81.


OY-MBC בשירות חברת מארסק,יוני 85  (Photo:Ray Barber)

הוחזר לבעלות PK Air Finance ב-31.8.88 והוחכר ב-10.11.88 לחברת תעופה הקנדית Time Air. המטוס נרשם בקנדה תחת אות הקריאה C-FDFK בתאריך 1.3.90  וקיבל את מספר הצי 175. הופעל ע"י החברה משדה התעופה לת'ברידג'. אות הקריאה הקנדי בוטל בתאריך 31.5.90.

נרכש ע"י חברת הליסינג Avines Leasing והוחזר לה במאי 90 כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי N7156J. באוקטובר 90 הוחכר לחברת התעופה הנורווגית ווידרו וקיבל את אות הקריאה LN-WFC. ב-10.7.92 נרשם על שמה של Avines Leasing באות הקריאה האמריקאי שלו, וביולי 93 הוחכר לחברת בראנסון איירליינס למשך חודשיים.

חברת ארקיע רכשה את המטוס ב-1.2.94. המטוס הגיע ארצה , נרשם כ-4X-AHH ע"ש ארקיע ושימש לטיסות פנים. את טיסתו האחרונה ביצע מאילת לשדה דב ב-31.12.09, יצא משימוש ולבסוף נמכר לפירוק לחברת אויאיישן פאואר יחד עם מטוס 4X-AHJ ומטוס 4X-AHA.המטוסים פורקו בשדה דב במאי 2010 וחלקיהם הוטענו במכולות שנשלחו באניה לארה"ב.מנועיהם פורקו ונמכרו לחברת UTP האמריקאית.



 
צולם בש"ת אילת בשנות ה-90  



 
לייבסיטי - בניית אתרים