נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: C-47B-1-DK סקייטריין
 
יצרן:דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן: 14222/25667
 
מס' חא"א: 43-48406
 
תולדות המטוס:
 
המטוס סופק לזרוע האוירית של צבא ארה"ב בתאריך 23.8.44 והוצב בח"א התשיעי באירופה בתאריך 6.9.44. הועבר בתאריך 27.5.46 לחיל האויר הצ'כי שם הוטס תחת אות קריאה OK-WZA.
 
נמכר ל-פ.פאפ מגרמניה ,בעל חברת קומקס אימפורט/אקספורט ונרשם על שמו ב-23.2.60 תחת אות הקריאה D-CABE. המטוס נרכש ע"י חיל הים הצרפתי ונשלח לשיפוץ במכון הבדק בלוד (היום התעשיה האוירית) כחלק מקבוצה של מטוסי דקוטה צרפתיים שהגיעה לשם. לצורך טיסות הנסוי הוקצה לו אות הקריאה 4X-AOA ב-20 בינואר 60.
 
נכנס לשירות טייסת 56S ב-12.4.62 כשהוא נושא את מספר הזנב 48406, את הקוד "6" ואת אות הקריאה ברדיו "FYFGK" שהוחלף אחר כך ל-"FYFGE" בשנת 1973.
 
כשיצא משירות  בשנת 1984   נרכש ע"י החברה האמריקאית באסלר טורבו קונברשנס, העוסקת בשיפוץ מטוסי דקוטה והסבתם למנועי טורבו פרופ. הוא הועבר לארה"ב, שופץ והוסב  לדגם BT-67  טורבו 67 . נרשם ע"ש החברה תחת אות הקריאה N95BF ונמכר למשטרת קולומביה, ב-12.2.93 שם הופעל תחת אות קריאה PNC-211.


דקוטה PNC-211 בהמראה מש"ת וילוויסנסיו ,ספטמבר 99 (Photo:Michael Prophet)

המטוס הושמד ב-18.2.09 כשהתפוצץ בו  רימון שהיה בתא המטען בשדה התעופה אולאיה הררה בעיר מדלין בקולומביה. גוף המטוס נחצה לשניים ותקרת תא המטען הועפה. שמונה אנשים נפצעו.

 
לייבסיטי - בניית אתרים