נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:AT-6-ND

יצרן:נורת אמריקן, מפעל דלאס,טקסס, ארה"ב

מספר יצרן: 88-17025

מס' חא"א: 42-85244

תולדות המטוס:

התקבל ע"י הזרוע האוירית של צבא ארה"ב בתאריך 4.8.44 תחת המספר 42-85244 .מיד הוצב ביחידת הבסיס ה- 2516 (פיקוד האימון) בבסיס איגל פאס, טקסס. באפריל 45' הועבר ליחידת הבסיס ה- 2510 בבסיס ברוקס, טקסס,  וחודש אח"כ הועבר ליחידת הבסיס ה- 2511 בבסיס בראיין, טקסס. בדצמבר 45' הועבר ליחידת הבסיס ה- 331 (ח"א הקונטיננטלי) בבסיס בארקסדייל, לואיזיאנה ובינואר 46' ליחידת הבסיס ה- 2621 באותו בסיס. באפריל 47' הועבר ליחידת הבסיס ה- 2532 בבסיס ראנדולף, טקסס. באוגוסט 48' הועבר לטייסת אימון בסיסי 3511 של להק אימון בסיסי (של פיקוד האימון) 3510 באותו בסיס והוסב לדגם T-6D .ב-9 במאי 51' הורד ממלאי חא"א בגלל תאונה .


בהרצליה (באדיבות שחם אלוני)


הגיע לח"א וקיבל את המספר 1125 .שירת בביה"ס לטיסה. עם יציאתו משירות נמכר לחב' אויתור ביולי 62' , נרשם כ-4X-ARC ושימש להטסת עיתוני ידעות אחרונות לצפון הארץ.הוסב לשימוש זה ע"י ביטול המושב האחורי ואטימת החלון האחורי.המטוס הועבר לחב' מרום ושם שימש למשימות דומות וגם להסבת טייסים יוצאי חיל האויר למטוסי בוכנה כהכנה להסמכתם כטייסי ריסוס.

.בשלב מסויים הורכב בתא האחורי ציוד לפיזור עשן צבעוני והמטוס הועסק במשימות פרסום אוירי ע"י כתיבת ססמאות בעזרת העשן- בין היתר "טוס אליטליה".לאחר שיצא משימוש אוחסן בש"ת הרצליה.עם מימוש עסקת ה"גאזל" שופץ והובא למצב טיסה ונצבע בצבע כחול מבריק. ההגאים וחיפוי המנוע נצבעו בצהוב לימון.על המטוס  נצבע מספרו המקורי בח"א והוא הועבר למוזיאון בשנת 88'.המטוש שימש לטיסות ראווה בשמי המוזיאון במשך כמה שנים ולבסוף קורקע.



בעת השיפוץ בחברת מרום (באדיבות ישעיהו דהאן) במוזיאון חיל האויר
לייבסיטי - בניית אתרים