נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ווסטווינד 1123

יצרן:התעשיה האוירית, ישראל

מספר יצרן:182

שנת יצור:1975

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, הוקצה למטוס אות הקריאה הישראלי 4X-CKF לצורך טיסות הניסוי והרישוי.ב-2 ביוני 75 נמכר לחברת Atlantic Aviation שהיתה הסוכן של מטוסי הווסטווינד בארה"ב.לאחר מכן נרשם ע"ש חברת המימון האמריקאית National Financing Corporation תחת סימן הרישום N1123Q והוטס לארה"ב.

ב-8 ביוני 77 נמכר לחברת המקררים Hussmann Refrigerator Company ששינתה את סימן הרישום ל-N200HR ב-29 בספטמבר 77. בספטמבר 82 נמכר לחברת הבניה Evans Construction Company וזו שינתה את סימן הרישום ל-N700EC   במרץ 83.באפריל 85 נמכר שוב, והפעם לחברת השכרת המטוסים Leasecorp Inc ששינתה את סימן הרישום ל-N13KH ביוני 85.

באפריל 86 נמכר לחברת Westwind Jet Inc, וזו שינתה את סימן הרישום ל-N18BL באוגוסט 86.באוגוסט 87 נמכר לחברת O'Hara & Kendall Aviation Inc, וזו שינתה את סימן הקריאה שוב, והפעם ל-N78BL בדצמבר 87. זו מכרה את המטוס במרץ 88 לחברת Dibwall Inc, וזו שינתה את סימן הרישום ל-N10122 בנומבר אותה שנה.

הבעלים הבאים היתה חברת ESQ Air Inc שרכשה את המטוס במרץ 89, ומכרה אותו לחברת Fenaire Corporation  בנובמבר 90. בינואר 91 נמכר לחברת Fair Sky Corporation וזו מכרה אותו לחברת Southern Flights Inc ב-23 באפריל 93. משם נמכר המטוס לחברה הארגנטינאית Aerotransportes Wollkopf, הרישום האמריקאי בוטל ב-16 בספטמבר 97 והמטוס נרשם בארגנטינה תחת סימן הרישום LV-WYL, נמכר לחברת Charter Jet SRL ולבסוף יצא משירות בשנת 2011  ונזנח  בשדה התעופה סן פרננדו שבבואנוס איירס.


(Photo:Hugo Franchi)
לייבסיטי - בניית אתרים