נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: ווסטווינד 1124

יצרן:התעשיה האוירית, ישראל

מספר יצרן:213

שנת יצור: 1977

תולדות המטוס:

 
לאחר יצורו, קיבל המטוס את סימן הרישום הישראלי 4X-CLK לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הועבר לחברת Atlantic Aviation שהיתה סוכן התע"א בארה"ב ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי תחת סימן הרישום (הוא גם אות הקריאה ברדיו) N213WW ב-9 בספטמבר 77.

נמכר לחברת  Furrs Cafeterias Inc (כיום Furss Restaurant Group) מדאלאס שבטקסס וזו שינתה את אות הקריאה ל-N555J בשנת 78.לאחר מכן נמכר בינואר 87 לחברת  Valassis Air Services Inc ששינתה את אות הקריאה ל-N55J ל-N530GV במרץ 87 ול-N580GV במאי 88. ב-5 ביולי 88 נמכר לחברת ADEK Corporation ובנובמבר אותה שנה נמכר לחברת Noy Aviation.

אות הקריאה שונה ל-N30YM ביולי 90, וב-27 באוקטובר 97 נרשם המטוס בארץ ע"ש חברת סנונית תחת אות הקריאה המקורי 4X-CLK. שימש לטיסות פרטיות, טיסות מנהלים וכמטוס לפינוי אוירי ובתאריך לא ידוע נמכר לחברת התעופה הישראלית  איירואל.


ווסטווינד 4X-CLK של איירואל בלרנקה, מאי 03 (Photo:Elliott Kafales)

ב-23 במרץ 05 נמכר לחברת  Investment Partners V LLC בארה"ב ונרשם תחת אות הקריאה N27TZ. ב-26 באפריל 06 הועברה הבעלות ל-  Westwind 293 LLC וב-4 באוגוסט 11 לחברת התעופה  Canal Air LLC . ב-27 באוקטובר 11 נמכר לחברת  Aviation Resource Group Inc העוסקת בקנייה ומכירת מטוסים, ניהול ציי מטוסים ומסחר בחלקי חילוף,וב-3 בינואר 12 עברה הבעלות לנאמנות בנק יוטה.ב-13 בדצמבר 12 נמכר לבעלים פרטיים וב-25 באפריל 15 נמכר לחברת SPARROW AIRCORP INC מדובר שבדלאווייר.

 
לייבסיטי - בניית אתרים