נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
במחצית שנת 1956, נחתם הסכם בין ממשלות ישראל וצרפת, להשאלת עשרה מטוסי C-47 דקוטה של חיל האויר הצרפתי לחיל האויר הישראלי לקראת מבצע סיני שתוכנן לצאת לפועל באוקטובר 56. סד"כ מטוסי התובלה של חיל האויר באותה תקופה לא הספיק לצורכי המבצע.
 
המטוסים הוצאו מטייסות התובלה של חיל האויר הצרפתי, והיה צורך להעבירם ארצה במהירות לפני שהצרפתים יחזרו בהם. למפקד מבצע העברת המטוסים מונה רס"ן ישעיהו גזית. הוחלט בדיונים במטה שהמטוסים יועברו ב-2 קבוצות ובשני נתיבים.
 
עשרים וחמישה טייסים, נווטים ואלחוטנים עלו בשדה התעופה לוד למטוס קונסטליישן של אל על בלי שידעו את מטרת הטיסה ולאן הם טסים. לאחר ההמראה פתח מפקד הקבוצה מעטפה חתומה שניתנה לו, סיפר על מטרת הטיסה , נתיביה ואת הרכב הצוותים. לאחר הנחיתה בצרפת הועלו האנשים על אוטובוס שהביאם לבסיס ח"א הצרפתי בומון שם שהו יומיים בעוד הצרפתים מכינים את המטוסים שנאספו שם ומרכיבים בתוכם מיכלי דלק נוספים.
 
מטס ראשון בן חמישה מטוסים המריא מבסיס בומון בתאריך 11 באוקטובר 56. הם טסו לבסיס ח"א הצרפתי בביזרטה שבטוניסיה , תידלקו שם טסו ישירות ארצה ונחתו בעקרון לאחר כ-9 שעות טיסה.
 
המטס השני, שמטוסיו נרשמו כמטוסי חברת התעופה "אל שם" (חברה פיקטיבית ששימשה כיסוי לטיסות מטוסי התובלה של חיל האויר בנתיבים אזרחיים) המריא בתאריך 23 באוקטובר 56 בשני מבנים. המבנה הראשון טס מבומון לנאפולי, המשיך לאתונה ומשם לעקרון, המבנה השני טס מבומון לרומא, המשיך להרקליון (כרתים) ומשם לעקרון.
 
המטוסים צורפו לטייסת הפילים והשתתפו במבצע "מכבש" להצנחת גדוד הצנחנים של רפאל איתן במיצרי המיתלה עם פתיחת מבצע סיני. לאחר המבצע הוחזרו  לצרפת.
לייבסיטי - בניית אתרים