מפעל המטוסים של חברת פייפר בעיר לוך האבן שבמדינת פנסילבניה בארה"ב הוציא משעריו מטוסים קלים רבים מדגמים שונים מאז נפתח בשנת 1937  ועד סגירתו בשנת 1983.

אחד מהדגמים המוצלחים והנפוצים ביותר שיצרה החברה הוא דגם ה"קאב" (גור). הדגם הראשון, 'J-3 תוכנן בידי וולטר ג'אמונו, והיה מבוסס על מטוס הטיילור E-2 קאב שטס לראשונה בשנת 1930, והפך אחר כך לדגם J-2 שיצרה חברת פייפר, כשמיסד ובעלי החברה וויליאם טי. פייפר רכש את חברת טיילור.

כשפרצה מלחמת העולם השנייה, ייצרה פייפר את הדגם הצבאי שפותח ממטוס הקאב J-3C עם מנוע 65 כ"ס, שכונה L-4 גראסהופר (חגב) וכן O-59 ו-NE-1. מטוסים אלו שימשו במהלך המלחמה כמטוסי אימון, קישור, סיור, טיווח ארטילרי ותצפית.

בזמן המלחמה ייצרה החברה מטוס קאב כל 20 דקות בממוצע! עם תום המלחמה נמכרו מטוסים אלה כעודפים וכונו בשוק האזרחי J-3. חברת פייפר מכרה בין השנים 1938-1947 14,125 מטוסים מדגם זה. מטוסים נוספים מדגם זה הורכבו ברשיון ממכלולים בדנמרק על-ידי חברת קאב איירקרפט,בקנדה על-ידי חברת קאב איירקרפט (דגם קאב פרוספקטור), בארגנטינה וע"י מפעל של פייפר בעיר פונקה סיטי שבאוקלהומה.

בסוף שנות ה-40 הוחלף דגם זה על קו היצור בדגם PA-11 קאב ספיישל שממנו יוצרו 1500 מטוסים ולאחר מכן יוצרו דגמי J-4 קאב קופה,
J-5 קאב קרואיזר ,PA-12 סופר קרואיזר שיוצר במפעל בפונקה סיטי, אוקלהומה, PA-14 פמילי קרואיזר, PA-15 וגאבונד, PA-16 קליפר, PA-17 וגאבונד, ה-PA-18 סופר קאב, אחריו יוצרו דגמי ה-PA-19, ה-PA-20 פייסר, ה-PA-22-108 קולט, ה-PA-22-135 טרי פייסר (עם כן נסע קדמי) ודגם PA-22-150 קריביאן.

בסך הכל נבנו משנת 1931 בה הושק מטוס ה-E-2 של טיילור, שהיה המטוס הראשון שעליו התבסס תכנון כל מטוסי הסדרה, ועד לשנת 2001 כ-40,000 מטוסים ממשפחת הקאב.

התפתחות משפחת מטוסי הפייפר קאב

J-3 קאב/ L-4 גראסהופר

הדגם
מנוע
רישוי
J-3C-40
קונטיננטל A-40-4,A-40-5   40 כ"ס
7.1938
J-3C-50,J-3C-50S
קונטיננטל A-50-2/3/4/5/6/7/8/9 50 כ"ס
7.1938
J-3C-65,
Army O-59->L-4
Army O-59A->L-4A
Army L-4B Navy NE1, Army L-4H L-4J,Navy NE-2
קונטיננטל A-65-3/6/7/8/8F/14
קונטיננטל    C-75-8/12 75 כ"ס,A-75-8/9 75 כ"ס
קונטיננטל C-85-8/12 ,C-90-8F 90 כ"ס
לייקומינג O-235C 100 כ"ס
7.1939
J-3C-65S
קונטיננטל A-65-3/6/7/8/8F/14
 
5.1940
J-3F-50,J-3F-50S
פרנקלין 4AC-150 סדרה 50 ,50 כ"ס
7.1938
J-3F-60,J-3F-60S
פרנקלין 4AC-150 סדרה A ,4AC-171 60 כ"ס
4.1940,5.1940
J-3F-65 Army L-4D->UC-83A,
J-3F-65S
פרנקלין 4AC-176-BA2 (O-175 ) 65 כ"ס
8.1940
1.1943
J-3L,J-3LS
לייקומינג O-145-A1  50 כ"ס
9.1938,5.1939
J-3L-65
Army L-4C->UC-83A
לייקומינג O-145-B1/B2/B3  65 כ"ס
5.1940
J-3P
לנייפ אירומרין AR-3-160 50 כ"ס,לנייפ פאפוז LM-3
1938
J-3R
לנייפ פאפוז (כוכבי) LM-3 50 כ"ס
1939
J-3X
קונטיננטל A-65 65 כ"ס
1944
Army TG-8 Glider. Navy XLNP-1
דאון .ללא מנוע
 
PA-11-65,PA-11-90,Army L-18B
קונטיננטל A-65-3/6/8/8F/9/14 65 כ"ס,C-85-8FJ/12 85 כ"ס,C-90-8F 90 כ"ס,לייקומינג O-235C 100 כ"ס,
4.1947
PA-11S
כנ"ל
9.1947

4- J קאב

דגם
מנוע
רישוי
J-4
קונטיננטל  A-50-1/2/3/4/5/6/7/8/9  50 כ"ס
10.1938
J-4A,J-4AS
קונטיננטל A-65-3/6/7/9  65 כ"ס,C-85-12 85 כ"ס
3.1939,7.1939
J-4B
פרנקלין 4AC-171 60 כ"ס
1939
J-4E Army L-4E->UC-83B
קונטיננטל A-75-8/9 75 כ"ס ,C-75-12 75 כ"ס
4.1941
J-4F->UC-83
לייקומינג O-145-B1/B2/B3 65 כ"ס
3.1940
J-4RX
קונטיננטל
1939
L-18
 
 

 
J-5 קרואיזר
 
דגם
                            מנוע
רישוי
J-5
קונטיננטל C-90-8F 90 כ"ס,C-85-12 85 כ"ס
 
J-5A Army L-4F
קונטיננטל A-75-8 75 כ"ס,C-75-8 75 כ"ס,C-85-12 85 כ"ס,C-90-8F 90 כ"ס
4.1940
J-5A-80
קונטיננטל A-80-8 80 כ"ס, C-90-8F 90 כ"ס
 C-85-12 85 כ"ס,
7.1942
J-5B Army L-4G
לייקומינג GO-145C-1/-2  75 כ"ס, C-90-8F 90 כ"ס
6.1940
J-5C Navy HE-1->AE-1
לייקומינג O-235 100 כ"ס,
12.1942
Army L-14
לייקומינג O-290C 130 כ"ס
7.1945
J-5D
 
1946

PA-12 סופר קרואיזר
 
דגם
מנוע
רישוי
PA-12
לייקומינג O-235C 100 כ"ס,O-235C-1  115 כ"ס
3.1947
PA-12S
לייקומינג O-235C-1 115 כ"ס
11.1948

PA-14 פמילי קרואיזר
 
דגם
מנוע
רישוי
PA-14
לייקומינג O-235C-1 115 כ"ס
8.1948

PA-15 וגאבונד
דגם
מנוע
רישוי
PA-15
לייקומינג O-145B-2 65 כ"ס
7.1948

PA-16 קליפר
 
דגם
מנוע
רישוי
PA-16
לייקומינג O-235C-1  115 כ"ס
10.1948
PA-16S
לייקומינג O-235C-1  115 כ"ס
7.1949

PA-17  וגאבונד

דגם
מנוע
רישוי
PA-17
קונטיננטל A-65-8/8F  65 כ"ס
8.1948


PA-18 סופר קאב

דגם
מנוע
רישוי
הערות
PA-18
קונטיננטל
1949
 
PA-18S
 
5.1950
 
PA-18-90
קונטיננטל C-90-8F/12F  90 כ"ס
 
 
PA-18-105
Special
 
11.1952
דומה לדגם PA-18 עם מנוע O-235-C1, אך כולל הסבות מיוחדות לאימון טייסים צבאיים כמו בלמי "בוהן",חוסר מדפים,מיצבי גבה מוגדלים,אפשרות למושבים לטייס עם מצנח,מאוורר קירור למנוע,
התקנת מצבר משופרת ושינויים מינוריים אחרים.
PA-18S-105 Special
 
 
 
PA-18A
לייקומינג O-290D 125 כ"ס
9.1951
לריסוס.דומה לדגם PA-18 עם מנוע O-290D,
הוספה לגוף דלת גישה למיכל הדשנים מאחורי החיבור האחורי של הכנף,הוסר הכסא האחורי ,הוגדל מהלך הגה הכיוון וכבלי המדפים נותבו מחדש.
PA-18-125
Army YL-21->
U-7, L-21A
 
9.1950
 
PA-18S-125
 
10.1950
 
PA-18AS-125
 
7.1953
 
PA-18-135
Army U-7A-> L-21B
 
4.1952
 
PA-18S-135
 
5.1952
דומה לדגם PA-18-125 חוץ מהספק המנוע וקיבולת הדלק
PA-18A-135
לייקומינג O-290D-2 135 כ"ס
4.1952
 
PA-18AS-135
 
7.1953
 
PA-18-150
לייקומינג O-320 150  כ"ס
10.1954
דומה לדגם המקביל   PA-18-135 חוץ מהספק המנוע,הכנפיים ושידרוגים לגוף,למערכת הדלק  ולכני הנסע
PA-18S-150
לייקומינג O-320 150 כ"ס
10.1954
דומה ל-PA-18-150 חוץ מכני הנחיתה
PA-18A-150
לייקומינג O-320 150 כ"ס
10.1954
דומה לדגם המקביל  PA-18A-135  חוץ מהספק המנוע,הכנפיים ושידרוגים לגוף,למערכת הדלק  ולכני הנסע
PA-18AS-150
לייקומינג O-320 150 כ"ס
10.1954
 
PA-19,PA-18-95
Army L-18C
קונטיננטל 8F/12F- 90C- 95 כ"ס
 
דומה ל-PA-18, כונה בתחילה PA-19. נבנו בערך 840 מטוסים.
PA-19S
קונטיננטל 8F/12F-  90C-
90 כ"ס
5.1950
 


PA-20 פייסר

דגם
מנוע
רישוי
PA-20
לייקומינג O-290D 125 כ"ס
12.1949
PA-20S
לייקומינגO-290D   125 כ"ס
5.1950
PA-20-115
לייקומינג O-235C-1 115 כ"ס
3.1950
PA-20S-115
לייקומינג O-290D 125 כ"ס
5.1950
PA-20-135
לייקומינג O-290D-2 135 כ"ס
5.1952
PA-2S-135
לייקומינג O-290D-2 135 כ"ס
5.1952


PA-22 טרי פייסר/קריביאן/קולט

דגם
מנוע
רישוי
PA-22
לייקומינג O-290D 125 כ"ס
12.1950
PA-22-108
לייקומינג O-235 108 כ"ס
 
PA-22-135
לייקומינג O-290D-2 135 כ"ס
5.1952
PA-22S-135
לייקומינג O-290D-2 135 כ"ס
5.1954
PA-22-150
ליקומינג O-320-A2A/A-2B 150 כ"ס
9.1954
PA-22S-150
ליקומינג O-320-A2A/A-2B 150 כ"ס
9.1954
PA-22-160
לייקומינג O-320B 160 כ"ס
8.1957
PA-22S-160
לייקומינג O-320B 160 כ"ס
10.1957


 
הסופר קאב
דגם הסופר קאב פותח ע"י חברת פייפר על בסיס מטוסי ה-PA-14 פמילי קרואיזר. הדגם החדש היה שונה מקודמו בסידור המושבים בטנדם, שלד כנפיים עשוי ממתכת ומנועים בהספקים שנעו בין 90 כ"ס ל-150 כ"ס. דגם זה היה האחרון בסדרה שנשא את השם "קאב". הסופר קאב טס לראשונה בשנת 1949 ורושיין ב-18 בנובמבר אותה שנה. הוא הוצע ב-3 דגמים עיקריים: סטנדרטי, דה-לוקס עם סטרטר חשמלי וגנרטור, וגרסה חקלאית. מטוסי סדרת היצור הראשונה סופקו ללקוחות מסוף 1949 והחליפו את דגם PA-11 בקוי היצור. דגם בעל מנוע 135 כ"ס הופיע בשנת 1952 ובעל מנוע 150 כ"ס בשנת 1954. דגם PA-18A שיצא לשוק בשנת 1952 תוכנן מלכתחילה כמטוס ריסוס, כלל מיכל דשנים וציוד לריסוס והיה יסיב לשימוש רגיל.

לסופר קאב פותחו דגמי משנה רבים כגון דגמים על מצופים, על מגלשי סקי ועל גלגלי בלון לשימוש ממסלולים משובשים.

חברת פייפר יצרה מטוסי סופר קאב לדגמיו השונים משנת 1949 עד שנת 1982 ומכרה  לחברת WTA מלאבוק, טקסס זכויות שיווק ל-250 מטוסים. פייפר חידשה את יצור המטוס במפעלה שבוורו ביץ', פלורידה בשנת 1988 ויצרה עוד 102 מטוסים עד 1994. בסך הכל בנתה החברה 10,224 מטוסי סופר קאב.

גרסאות מודרניות של המטוס בעלות מנוע חזק יותר הורכבו מחלקים על-ידי חברת קאב קראפטרס מהעיר יאקימה שבמדינת וושינגטון (דגם CC-11-100 ספורטס קאב ודגם CC-18-180 טופ קאב), על-ידי חברת סמית'ס אויאיישן בקנדה המיצרת קיטים לבניה עצמית של רפליקה של המטוס, וגם קיטים של דגמים אחרים של הפייפר קאב, ועל-ידי חברת ספארי קאב מדרום אפריקה שמיצרת גם היא קיטים לבניה עצמית של הסופר קאב.
לייבסיטי - בניית אתרים