נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם
: נשר

יצרן: התעשיה האווירית, ישראל

מספר יצרן:S-25


(ציור:עמוס דור)
 

תולדות המטוס

המטוס  סופק לח"א בתאריך 26 בספטמבר 72 ונקלט בטייסת הקרב הראשונה בבסיס חצור לפני מלחמת יום הכיפורים. הועבר לטייסת הצירעה. בסוף שנת 1976 הועבר לטייסת הנגב בבסיס איתם.

הפלות ידועות:

למטוס 2 הפלות.

ב-24 באוקטובר 1973 הפיל ישראל בהרב שני מטוסי מיג 21 מצריים.


 בטייסת הנגב, ממריא מבסיס איתם (אוסף אשר רוט)

כשנחתמה עיסקת מכירת מטוסי הנשר לארגנטינה, הועבר בטיסה לתעשיה האווירית, שם בוצעה בו ביקורת וצביעה בצבעי ח"א הארגנטינאי ולאחר טיסת מבחן וקבלה, שומר בקוקון והועבר לארגנטינה בקבוצת המטוסים השנייה שהועברה באניה שהגיעה לנמל בואנוס איירס ב-12 באפריל 81.  נכנס לשירות תחת הכינוי "דאגר" זמן קצר אחר כך עם מספר זנב C-430  בבריגדה האוירית השישית בבסיס טאנדיל. באותו זמן היו רשומות בספריו 607:25 שעות טיסה. לאחר מכן הועבר לבסיסו הקבוע בבסיס ריו גאלגוס שבטיירה אל פואגו משם הופעל במלחמת פוקלנד.

דאגר C-430 של חיל האויר הארגנטינאי

המטוס הופל ביום 24 במאי 82 בשעה 11:15 ליד האי פבלה כשתקף את ספינת הצי הבריטי ברודסוורד, מטיל AIM-9L סיידווינדר ששיגר מטוס  סי הרייר מס' זנב XZ457 מטייסת 800 מנושאת המטוסים הרמס של חיל הים הבריטי שהוטס ע"י א.ד.אאולד. טייס הדאגר,קפיטן ר. דיאז נטש בשלום.

שרידי דאגר C-430 מפוזרים על האי פבלה

 
לייבסיטי - בניית אתרים