נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:F.337E סופר סקיימאסטר

יצרן:ריימס   אויאיישן ,ריימס,צרפת (לשעבר מקס הולסט)

מספר יצרן: 337-0009F

מספר יצרן ססנה וויצ'יטה: 01242

שנת יצור:1970

תולדות המטוס:

המטוס הורכב בצרפת מקיט שסופק ע"י חברת  ססנה האמריקאית.ב-16 ביולי 70 נמכר לחברת רוג'רס אויאיישן בע"מ מגרייט בארפורד שבמחוז בדפורד בבריטניה. המטוס קיבל את סימן הרישום G-AYFB.



ב-12 במרץ 72 נמכר לט. פארינגטון מאירלנד ושם קיבל את סימן הרישום האירי EI-AWF .סימן הרישום הבריטי בוטל ב-22 במאי 72. בסיסו של המטוס היה בש"ת של דבלין.

EI-AWF (צילום:Fergus Abraham)

לאחר מכן נמכר לחברת ג'י מרפי ובניו מדבלין, וב-12 בספטמבר 75 נמכר לג'.אי.פריקר הבריטי וסימן הרישום האירי בוטל. למטוס הוחזר סימן הרישום הבריטי המקורי. בסיסו של המטוס היה בש"ת של סטייפלפורד, צפונית מזרחית מלונדון.

המטוס נרכש ע"י חברת כנף ארקיע. בארץ הוקצה לו סימן הרישום  4X-AYX וסימן הרישום הבריטי בוטל ב-17 באוקטובר 75.


בשירות כנף ארקיע. צולם בשדה דב (אוסף יצחק הירשפלד דרך וויקימדיה)

חברת כנף ארקיע השתמשה במטוס להגברת הגשם לאחר שזכתה בחוזה של חברת שח"מ (חברת בת של חברת מקורות). על המטוס הורכב ציוד לפיזור החומר יודיד הכסף, והוא המריא אל תוך ענני הגשם, פיזר את החומר, דבר שגרם להגברת הגשם.

כשיצא משירות נמכר לבעלים בקנדה.
לייבסיטי - בניית אתרים