נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: L-49-51-26


יצרן: לוקהיד, ארה"ב


מספר יצרן: 2061 


תולדות המטוס

מטוס זה סופק ב-14 במאי 1946 לחברת פן אמריקן כ-NC88861 וכונה שם "קליפר אטלנטיק" ו-"קליפר ווינגד ארואו".

קונסטליישן N88861 בשירות חברת פן אמריקן

לאחר שהוסב לדגם L-49-46-26 הושכר בחודש יוני 1953 לחברת התעופה הלאומית  הקובנית קובנה כשהוא נושא את אות הקריאה CU-T532. ב-15 ביוני 1953, חנך מטוס זה את קו הוואנה-מדריד של החברה כשהוא מוטס על-ידי הקברניט וויליאם קוק והקצין הראשון גווילרמו גונזלס ויזקיי. ב-30.6.55 נרכש ע"י בנק בנדס עבור קובנה.

באוקטובר 1955, נרכש המטוס על-ידי אל על והועבר לארץ בסוף השנה. ב-16 בדצמבר נרשם כ-4X-AKE אך נכנס לשירות החברה רק בפברואר 1956. בחודש פברואר 59 נסגרה עיסקה למכירת המטוס לחברת התעופה השוויצרית אייר אזור,והמטוס אף קיבל אות קריאה שוויצרי HB-IEC אך העיסקה לא יצאה לבסוף לפועל.

המטוס
 יצא משירות  בפברואר 62 והועבר לתעשיה האוירית. אוחסן במתקני החברה בלוד לשימוש אפשרי על-ידי חיל האוויר. בשנת 1965 הועבר ליד מלון אויה שבצומת יהוד לשימוש כמסעדה אך פורק בסוף שנות ה-60. 
לייבסיטי - בניית אתרים