נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: 0382-8B 

דגם צבאי:C-130E-LM הרקולס
 
יצרן:לוקהיד,ארה"ב
 
מספר יצרן:4000
 
שנת יצור:1964
 
תולדות המטוס:
 
הופעל ע"י חיל האויר האמריקאי תחת מס' זנב 64-0516 בטייסת התובלה הטקטית ה-61 עד שנת  1968 וגם במלחמת ויאטנם. בשנת 1970 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-516, בשנת 1972 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-313, בשנת 1973 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-64.

הרקולס 64-0516 של כנף 313 בבסיס פורבס

ב-15 באוקטובר 1973 הועבר לחיל האוויר במסגרת מבצע 'Nickel Grass'.

קרנף 301 של טייסת הציפור הצהובה בתצוגה הקרקעית במסדר כנפיים 1974
(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני' הרוורד)
 
המטוס נקלט בטייסת הציפור הצהובה והופעל במלחמת יום הכיפורים כשהוא צבוע עדיין בצבעי ההסוואה האמריקאיים.המטוס קיבל את אות הקריאה 4X-FBF ואת מספר הזנב 301.לאחר המלחמה הופעל במשותף ע"י טייסת הציפור הצהובה וע"י טייסת הפילים מבסיס ח"א בנתב"ג,למשימות תובלה והצנחה.השיפוץ האחרון בוצע במטוס ב-7 באוקטובר 88 וביקורת הביניים האחרונה  ב-31 במרץ 96.
 
 
יצא משירות בנתב"ג ב-25 במאי 96 כשבספריו רשומות 12,037 שעות ו-7058 נחיתות, ומדחפיו ומנועי האליסון T-56-A-15 שלו שלא היו שמישים, פורקו ממנו והוכנסו למיכלי שינוע. המטוס שימש במשך השנים כמקור לחלקי חילוף למטוסי הקרנף האחרים, ולבסוף הוצע למכירה ע"י סיב"ט במכרז מס' 40002307 מתאריך 18.1.09.המטוס נמכר לסוחר מתכות שגרט אותו והוביל את שאריותיו למחסניו.
 
קרנף 301 בערוב ימיו (צילום:סיב"ט) (צילום:אודי)
סופו של מטוס:שאריות קרנף 301 במגרש גרוטאות המתכת (צילום:אסף כהן)

 

לייבסיטי - בניית אתרים