רפי לוסקי מדווח ממחנה הדאיה בסן-אובאן

21.6.11

שלום חברים

אנו כאן בסאן אובן בצרפת. כרגע באזור נמצאים נחום יונה, גרה רונן, אייל רענן קובי פלדמן,ישראל פומרמן, איתמר נוינר, אריה בייזר, ברוך גל, בדרך לכאן ארז בלאגה. וכמובן גם אני.

התלבטתי האם יותר קל למנות את החברים שנשארו בארץ.

בכל מקרה, אתמול היה היום הראשון שלנו כאן. מזג האוויר נפלא ותנאיי דאייה מצוינים ליום הראשון. צריך לראות את החיוכים של החברים שנוחתים אחרי טיסות ראשונות באזור המיוחד הזה. אצל אייל רענן נראה לי שהחיוך יחזיק מעמד עוד שבוע לפחות. נחום, אחרי הטיסה שלו בפעם הראשונה באלפים עם הדאון החדיש ביותר בעולם (ארקוס דו מושבי) הסיכום שלו היה “גם אם אני חוזר הביתה עכשיו, היה שווה כל הנסיעה.”

מאוד החמיא לי שהמדריך האחראי שלי אוליבייה, אלוף עולם בדאייה (יצא לי להתחרות מספר פעמים בתחרויות בינלאומיות לידו) שיחרר אותי לטיסה לבד כבר ביום הראשון, כך שיצא לי לטוס עם ונטוס 15 מטר. תנאיי דאייה נחמדים, הרגשתי נוח עם השטח והדאון ומייד יצאתי צפונה לגאפ. חזרתי משם לשדה שלנו “סאן אובן” כאשר אני משאיר מאחורי באזור סיסטרו תנאיי דאייה טובים.

בדיעבד התברר העניין כטעות, כי לא הצלחתי לצאת מאזור השדה חזרה צפונה. היה חשוב לשמור על טיסה בטוחה לכן לא לקחתי סיכונים בלצאת בלי גובה מתאים. מאחר ולא היה לי עניין לטוס מקומי, חזרתי לנחיתה באמצע יום הדאייה, ןכך יכולתי לראות את כל החברים שלנו חוזרים עם המדריכים שלהם לנחיתה כולם מאושרים עד הגג.

היום צפוי לנו יום מצוין. אוליבייה שאל אותי אם אני מוכן לטוס איתו בדו דיסקוס החדיש שלהם, כבוד גדול ותקוות לטיסת מרחק גדולה ומיוחדת. שווה לחכות לסיפור היום של לוסקי.

אז מהאלפים הצרפתים עם חלק גדול מחברי מרכז דאייה נגב, נמשיך לההנות ולדווח

רפי לוסקי

22.6.11

יום הטיסות השני. מז”א יפה וצפויים תנאיי דאייה טובים. במקום כמו האלפים נדרש ושווה לנצל כל טיסה עם המדריכים המקומיים. הניסיון שלהם פשוט לא יאומן. הם מכירים כל ערוץ בהרים. בכל שעה תנאיי הדאייה יכולים להשתנות. זווית השמש משתנה במהלך היום, ולכן צדדים מסוימים בהרים יעבדו טוב יותר או גרוע יותר.

היום מתאפשר לי לטוס עם אוליבייה אלוף העולם. מראש תכננו טיסה ארוכה, קיבלנו את הנימבוס 4 D לטיסה זו. 27 מטר של עוצמה וטכנולוגיה.

המראנו ראשונים בשדה שלנו בשעה 13:00 וישר יצאנו לצפון מזרח. בצפון הרחוק השמים היו סגורים בעננים עם בסיס נמוך. טיסה מהירה תוך ניצול כל הרכסים. הגובה עולה בהתמדה, וכך אנו מגיעים לקצה המדינה, (גם כאן המדינה קטנה) אבל לשם שינוי הגבול לא מהווה בעיה מיוחדת באזור זה של העולם. אנו ממשיכים עוד מזרחה עד שהשמיים נסגרים לגמרי.

לג ראשון נגמר, המדינה ותנאי הדאייה. חוזרים דרומה כמה שניתן ומשם שוב צפונה עד לקו השמים הסגורים ושוב דרומה, ובשעה 19:00 אחרי 6 שעות של טיסת רכסים מדהימה ו510 קילומטר אנו בבית.

ניתן לראות את הטיסה באתר המצורף:

אני מצרף קישורים ליוטיוב עם סרטונים ששווה לצפות:

המשך יום טוב

רפי לוסקי – האלפים הצרפתיים

22.6.11

שלום חברים

יום הפסקה מטיסות, מז”א בבוקר עד הצהרים די סגור, יום נהדר לטיולים, מסעדות וערב חברתי. ראו סרטון מצורף

אבל אין כמו זיכרונות מהטיסה של אתמול- 510 קילומטר, קבלו עוד טיפה מהחוויה בסרטון המצורף

רפי לוסקי – האלפים הצרפתים

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
Would love your thoughts, please comment.x