נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:PA.42-720  שאיין IIIA

יצרן:פייפר, ארה"ב

מספר יצרן: 42-5501040

שנת יצור:1989

תולדות המטוס:

המטוס ביצע את טיסת הבכורה כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי N41182 שנשמר לו ע"י חברת פייפר לצורך טיסות הניסוי והרישוי. לאחר מכן הוחלף אות הקריאה ל-N9554N ול-N9127F.

נמכר  לבית הספר לטיסה של חברת לופטהאנזה בפברואר 89 ונרשם  בגרמניה תחת אות הקריאה D-IOSE . שימש להדרכה בטיסות מכשירים ולהגדר דו מנועי.לאחר מכן הועבר לחברת אחזקת המטוסים לופטהאנזה טכניק .בפברואר 96 נמכר לחברת Bau- & Umwelttechnologie Kahlen & Partner.


בשירות לופטהאנזה


ב-10 ביולי  97 נמכר לחברת General Aviation Services Inc האמריקאית ויום למחרת נרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית הפדרלי תחת אות הקריאה N561GA .ב-19 באוגוסט 97 נמכר לחברת RJM Aviation Associates Inc ונרשם על שמה ב-5 בספטמבר 97.ב-21 בפברואר 98 הוחלף אות הקריאה ל-N925RM.

ב-2 ביוני 98 נמכר ל-Alex Lyon & Son Sales Managers. הבעלות שונתה במנהל התעופה ב-14 ביולי 98.ב-19 באוגוסט 99 נמכר לחברת TREC LLC  והבעלות הועברה ב-30 במרץ 2000.אות הקריאה שונה ל-N566BR בתאריך 15 במאי 00. ב-21 במרץ 05 נמכר לחברת Sky Bird LLC ואות הקריאה שונה ל-N95SA במרץ 06.


כ-N96SA ׁתמונה:Juan Antonio Rodriguez)

באותו חודש המטוס נמכר לחברת Corporate Flight Management Inc וביוני נמכר לחברת Blackhawk Modifications Inc.

ב-20 בפברואר 08 נמכר לחברת P & R Aviation Inc מפוארטו ריקו . בפברואר 15 נמכר לחברת MID ATLANTIC AIRCRAFT LLC  מהעיר ווינצ'סטר שבמדינת וירג'יניה. אות הקריאה האמריקאי בוטל בתאריך 21 ביולי 15 לאחר שהמטוס נמכר לחברת גאד טיסות. נרשם ברשות התעופה האזרחית בתאריך 28 ביולי 15 תחת אות הקריאה 4X-CMD.


בשדה דב (צילום:מוני שפיר)

ב-3 באפריל 16 נחת נחיתת חירום בים מול חוף תל אביב לאחר שאזל הדלק במיכליו עקב תקלת חיווי מכשירים. בעת ניסיון החילוץ לאחר שהמטוס שהה במי הים יותר מיום נשבר זנבו והמטוס נמחה.
לייבסיטי - בניית אתרים