תאונת בופייטר ד.170

פרטי המטוס:

דגם: בופייטר TF.MK.X

יצרן: בריסטול, בריטניה

מס’ ח”א המלכותי: RD135

תיאור האירוע:

בשעה 16:15 ביום 18 בנובמבר 48 המריא מרמת דוד טייס המח”ל טריג מסנג לטיסת מבחן בבופייטר ד.170 . הוא פנה אל הים ונסק לגובה 4,000 רגל ושם, לאחר כ-13 דקות טיסה, ירה צרור ממקלעי המטוס כדי לבדוק את תקינותם.המקלע הימני ירה כשורה אך לא כן השמאלי.

מסנג הפנה את המטוס לכיוון הבסיס ואז החליט לבצע “גלגול מאזנות” כדי לבדוק את המטוס. לאחר שהמטוס התיישר נוכח שהוא סוטה שמאלה ושאינו טס ישר ובמאוזן. הוא הודיע לפקח במגדל שהוא מגיע לנחיתת חירום. לפי עדותו הבחין ש “מד החום של המנוע נופל במהירות. בשעה שהיתי בסיבוב האחרון הוא הגיע ל-100 מעלות. לאחר שהיתי בטוח שאני יכול לנחות, הנמכתי את הגלגלים אבל הבחנתי שאי אפשר לייצב את המטוס במהירות נמוכה, והיה זה בלתי אפשרי להרים את הכנף השמאלית. מכיוון שלא היתה כל אלטרנטיבה להתרומם מהמסלול, משכתי בחזרה את הגלגלים והמשכתי לבצע נחיתת גחון רגילה.” 1

המטוס נחת על גחונו והחליק על המסלול לאורך כמה מאות מטרים. המשיך ועבר לרוחבו של מסלול הסעה ובין בנין אבן קטן מימין ושטח מוקף קיר אבן משמאלו. הכנף השמאלית פגעה בקיר והרסה אותו חלקית, המטוס המשיך להחליק, הסתובב שמאלה 270 מעלות ואז נעצר. מסנג סגר את המפסקים, ניתק את המצבר ויצא מהמטוס. המטוס נהרס כליל.

שרידי המטוס לאחר התאונה

 1 תולדות ח”א במלחמת העצמאות ג’ הוצאת משהב”ט

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x